Megfelelő tartalmi blokkokból felépített fogászati weboldal sokat segít abban, hogy folyamatosan növelhesd a pácienseid számát. Mutatom is, hogy hogyan.
Ahogy arról már korábban szót ejtettem a fogászati marketing eszköztáráról szóló bejegyzésemben, az online fogászati marketing nulladik lépcsőfoka a gyors és jól működő weboldal.
A weboldalad a leendő pácienseid számára az első találkozási pont a rendelőddel, ezért még akkor is nagy a jelentősége a kinézetének és a tartalmi elemek elrendezésének, ha a pácienseid ajánlások útján jönnek.
Az emberekről az első véleményt rendszerint pár másodperc alatt alakítjuk ki, s ez egy fogászati weboldal esetén sincsen másképp.
Úgy is mondhatnám, hogy a honlapod: a névjegykártyád. És még az ajánlások útján érkező páciensek is biztos, hogy a döntésük előtt alaposan megnézik majd az online felületeidet.
Mielőtt rátérnénk a fogászati weboldal legfontosabb elemeire, foglalkozzunk egy kicsit a Google új rangsorolási faktorával.
Nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy a Google 2021 tavaszán bevezette a Core Web Vitals algoritmus frissítését, amelynek köszönhetően a sebesség és a tartalmi elemek stabilitása fontos rangsorolási tényező.
Mindez azt jelenti, hogy a honlapodnak eléggé gyorsnak kell lennie, hogy a Google első találati oldalán szerepeljen.
Ha rendelkezel fogászati weboldallal, akkor az oldalad sebességét ezen a linken könnyen le tudod ellenőrizni.
Minél magasabb az itt kapott százalék, annál gyorsabb és jobb a honlapod a Google szerint.
Arról sem szabad megfeledkezni, hogy a böngészések jóval több mint a fele mobiltelefonról érkezik.
Ha nem elég stabilak az oldaladon a kreatív elemek, például szétcsúsznak a szövegdobozok, akkor ez nagyban rontja a felhasználói élményt.
Gondolj csak bele, senki se szereti, ha mobilkészülékén nagyítgatni kényszerül a tartalmat, vagy nem tudja lenyomni azt a gombot, amelyiket szeretné.
Arról nem is beszélve, hogy a rosszul kialakított tartalmi elemek nagyban rontják a felhasználói élményt. Ha pedig romlik a felhasználói élmény, akkor a felhasználók egy részét könnyen elveszítheted.
A tapasztalataim és a különböző mérések alapján egy hatékony fogászati weboldal a következő tartalmi elemeket tartalmazza:
3. Külön aloldal a szolgáltatásoknak
9. Árak
Érdemes tudnod, hogy a fogászati weboldalak esetében a felhasználói útvonal általában a következőképpen alakul: nyitóoldal, árak és végül a bemutatkozás. Ebből is láthatod, hogy az árak rész kritikus fontosságú.
De nézzük is meg, hogy ezek az elemek miket is tartalmaznak pontosan!
Ha alaposan megnézel egy weboldalt, akkor könnyen észre veheted, hogy a képek teszik igazán széppé és igényessé.
A megfelelően kiválasztott képek tehát döntő fontosságúak az oldalad kialakításakor.
Persze felmerülhet a kérdés, hogy stock vagy saját képet használj-e?
A válasz egyszerű: mindkettőt. De érdemes megtalálnod az egyensúlyt a stock és a saját képek között. Ha túl sok stock képet alkalmazol az oldaladon, akkor a személyességet és a közvetlenséget veszélyezteted vele.
A weboldaladdal akkor alakíthatsz ki igazán jó benyomást, ha többségében saját készítésű képeket használsz.
Tehát legyenek az orvosokról, az asszisztensekről és a rendelőről is profi képek. Ezzel eleve megmutatod, hogy a leendő pácienseidet mi fogja várni, ha hozzád érkeznek, így első perctől otthonosan érezhetik magukat a fogorvosi rendelődben.
A stock fényképek többsége mesterkélt hatást kelt.
Szóval azt javaslom, hogy készíts profi fényképésszel képeket, a stock fotókat pedig az egyes szolgáltatások bemutatására használd fel.
Például implantátumok vagy különböző fogpótlási lehetőségek szemléltetésére.
A nyitóoldali banner a látogatóknak rendszerint az első találkozási pontja az oldaladdal.
Így az itt megjelenő tartalommal eleve meghatározhatod, hogy milyen képet szeretnél kialakítani magadról vagy a rendelődről. Vagyis mi a fő üzeneted.
Meglátásom szerint két irányba érdemes felépíteni a fogászati rendelődet:
Ha a személyes márkádat építenéd, akkor törekedj arra, hogy te és a speciális szakterületed szerepeljen a főoldali banneren.
Ugyanis a személyes márkádnak te leszel az arca.
A páciensnek ezért téged kell először megismernie/látnia. Az oldalad tartalma szóljon rólad, a munkádról és az értékelésekről, amiket kaptál.
Ha fogászati brandet szeretnél építeni, akkor a bannerre a rendelőd kerüljön ki, vagy esetleg a csapatod.
Hangsúlyozd azt, hogy nálad a páciensek komplex és profi megoldást kapnak a fogászat minden területére.
Ez utóbbinál a komplex megoldás és az orvosok szaktudása az igazán lényeges, míg az előbbinél a speciális szakterület.
Az aloldal felépítéséről a közeljövőben még fogok készíteni egy bejegyzést, most röviden csak arra szeretnék kitérni, hogy ezeknek milyen szerepük van a jobb találati helyezés elérésében.
Ha több szolgáltatást is nyújtasz a fogorvosi rendelődben, akkor ezek mindegyikére érdemes külön aloldalakat létrehoznod.
Így a fontosabb kulcsszavakra optimalizálhatod az oldalaid tartalmát.
Törekedj arra, hogy ezekre az oldalakra minél több információ kerüljön ki az adott kezeléssel kapcsolatban. És nagyobb megjelenésre számíthatsz a Google keresőben.
Az optimalizált aloldalhoz a szöveges információ önmagában nem elegendő.
Figyelj a bizalomépítő blokkokra is, mint az értékelések, bemutatkozás és a referenciák, de a kezelések menetéről is érdemes írnod.
Azt igazából felesleges is mondanom, hogy a rólad vagy a fogorvosokról készült képek legyenek profik és közvetlenek.
Persze itt is befolyásolja a végeredményt, hogy személyes márkát építesz, vagy a rendelőd brandjét szeretnéd erősíteni.
Ha személyes brandet építesz, akkor azt tanácsolom, hogy szakíts a merev megjelenéssel és a képeid legyenek közvetlenebbek.
Tehát nem feltétlenül egy munkaruhás képet kell kitenned az oldaladra, hanem valami olyat, ami igazán megragad téged és a szakterületedet.
A rendelőd márkájának az építésekor más a helyzet, de itt is eltávolodhatsz a hagyományos egyen megjelenéstől.
Jöjjön át az orvosaid személyisége az oldaladon, és ezzel sokkal megnyerőbb képet alakítasz ki a páciensek szemszögéből.
Az egyik legfontosabb bizalomépítő elem a fogászati weboldaladon az értékelések szerepeltetése.
Ha gyűjtöttél a Facebook-on vagy a Google Cégprofil fiókodban értékeléseket, akkor ezeket vétek lenne lehagyni a weboldaladról.
Az üzletek kiválasztásánál a pozitív értékelések ugyanis a felhasználók 94%-át befolyásolják a BrightLocal felmérése alapján.
Nos, ha minél több pozitív értékelést gyűjtesz, akkor a páciensek is jobban meg fognak bízni benned és hamarabb választják a rendelődet.
Az egyik legjobb megoldás, ha ezeket az értékeléseket szerepelteted minden egyes szolgáltatási oldalon.
Ha rendelkezel elég szöveges véleménnyel, akkor használd azokat specifikusan az adott szolgáltatáshoz.
Például, ha valaki az implantológiai szaktudásodat dicséri, akkor azt tedd ki az implantológiai oldaladra és így tovább.
A gyakran ismételt kérdések rész megint csak elengedhetetlen eleme az oldaladnak. SEO szempontból aranybányát jelent, ugyanis ezekben a blokkokban újra elhelyezheted a fontosabb kulcsszavaidat.
A kérdéseket a tapasztalatok és a Google kereső alapján érdemes összeállítanod. Ezek a kérdések ugyanis sokak által keresett problémákra mutatnak rá.
Nagy volument terelhetsz velük a fogászati weboldaladra és egyben bizalmat is építesz a válaszaiddal.
Nem utolsó sorban a kérdéseket azért is érdemes kidolgoznod, hogy ezeket ne kelljen újra és újra megválaszolnod. Ezzel rengeteg időt spórolhatsz meg magadnak.
Ha pedig időközben a páciensek újra gyakran tesznek fel hasonló kérdéseket, akkor nyugodtan frissítsd a listádat.
A referenciák képet adnak a munkádról és rajtuk keresztül bemutathatod a szakértelmedet.
Ha eddig nem készítettél profi képeket, akkor itt az ideje elkezdeni.
Persze nem mindegy, hogy milyen képeket teszel ki a fogászati weboldaladra, egy rosszul megválasztott képpel ugyanis könnyen az ellenkező hatást érheted el. Elrettenti a pácienst.
Érdemes olyan előtte utána képekben gondolkodnod, amelyek ugyanabból a szögből vannak fényképezve és mondjuk nem egy olyan fogzónát mutatnak, amelyből kiállnak az implantátumok.
Mutasd meg a kezdeti állapotot és a végeredményt.
Ezek a képek ugyanis könnyebben befogadhatóbb és esztétikusabb látványt is nyújtanak, mint a különböző munkafolyamatok során készített részeredményeket ábrázoló fényképek.
A rendelődről készített fényképek ugyancsak esszenciális fontosságúak.
Használj olyan képeket, amelyek életteli tereket ábrázolnak, mert egy üres tér sokkal ridegebb hatást nyújt.
A fogászati gépparkod bemutatását se hagyd ki az oldaladon, különösen, ha rendelkezel olyan eszközökkel, amelyek megkönnyítik és profibbá teszik a diagnózist, valamint a kezeléseket.
Egy high-tech rendelő azt üzeni a páciens felé, hogy igazán jó kezekben lesz.
Az árak szerepeltetése a fogászati weboldalon általában kényes kérdés szokott lenni. Valaki kiteszi, valaki nem.
Alapvetően, ahogy fentebb is említettem ez érdekli legelőször a látogatókat.
Persze az árak bizonyos kezelések kapcsán változhatnak, és az árazás is egy komplex feladat, de a fontossága miatt érdemes kommunikálnod róla.
Ha feltűnteted az áraidat, akkor sok felesleges kérdéstől és megkeresésétől is megszabadulhatsz. Mert ezzel már kialakítod azt a réteget, akikhez szólni szeretnél.
Ha mégis viszolyognál attól, hogy az áraidat feltűntesd, akkor is érdemes az árazásodról pár szót szólnod.
Jó megoldás lehet, ha egy hosszabb blogbejegyzést szánsz az egyes kezelésekhez tartozó árak alakulásáról (például a fogimplantátum áráról).
Itt bőven elegendő, ha megközelítő árakat tűntetsz fel az egyes kezelési fázisokhoz, így az érdeklődők nagyságrendi képet szerezhetnek a kezelés költségeiről.
Tudom, elrettentő, hogy legyen blogoldalad, mert nem egyszerű jó tartalmakat készíteni.
De azt érdemes figyelembe venned, hogy még egy rosszul vezetett blogoldallal is jó pozíciókat lehet megfogni a keresési találati listán.
Ha bajban lennél, hogyan készíts tartalmakat, akkor olvasd el a hatékony tartalomgyártásról írt bejegyzésemet.
Egy blogoldalon rengeteg olyan új kulcsszót használhatsz fel, amelyekre a fogászati weboldalad önmagában nem jelenne meg.
Arról nem is beszélve, hogy a folyamatosan frissülő weboldalt a Google algoritmusa sokkal relevánsabbnak tartja, mint amelyiken hónapokig nem történik változás.
Egy jól működő fogászati weboldal tehát sok új pácienst szerezhet neked, és segít, hogy bizonyos kifejezésekre jó pozícióba kerülhess a Google találati listán.
A fentebbi listából is láthatod, hogy egy sikeres fogászati weboldal komoly munka eredménye.
Röviden összefoglalva, a fogászati weboldalad építésénél figyelj a tartalmi elemekre – mint a képek, szolgáltatási oldalak, főoldal –, hogy megfelelő információt adjanak az érdeklődő pácienseknek és SEO szempontból is jól legyenek felépítve.
A tartalmi elemek mellett a bizalomépítő blokkokat is használd az oldaladon, mint az értékelések, válaszok a kérdésekre, valamint a fogorvosokról és a rólad készült képek.
Tehát törekedj, hogy a fogászati oldalad esztétikus, hasznos és bizalomépítő legyen.
Ezzel ugyanis könnyebben megnyerheted a pácienseidet.