5 lépés, amit ne kövess el a Facebook hirdetések indításánál

 

Ha rendelkezel egy üzleti oldallal a Facebookon, akkor hirdetéseket indítani nem olyan bonyolult feladat. Éppen az egyszerűsége miatt tűnhet úgy, hogy néhány beállítással, már eredményesen hirdeted is a vállalkozásodat. Különösen, ha látod a szép számokat, valamint a sok elérést és reakciót a hirdetéseden.

 

A történet azért nem ilyen egyszerű, mielőtt belefognál érdemes megfogadnod pár jó tanácsot, ezek ugyanis hozzásegítenek a tudatos kampányépítéshez.

 

  1. Csak kiemeled (boostolod) a posztokat

 

A vállalkozásod Facebook oldalára posztolt tartalmaknál a rendszer felajánlja a kiemelési lehetőséget. Akik hirdetni szeretnének, általában ezt a módszert választják. Nem arra akarok kilyukadni, hogy ez rossz lehetőség lenne, hiszen ezzel is elérhetsz szép eredményeket, de messze nem a legjobb megoldás.

 

A hirdetéseknél nem elsődlegesen a csinos mutatók számítanak. Szép dolog, ha sok embert elérsz, vagy sokan fejezik ki tetszésüket a bejegyzésed iránt, de ezeknél fontosabb, hogy elérd a tényleges célcsoportodat. Tehát, ha csak csekély eredményt hoznak a kiemeléseid, akkor ideje magasabb fokozatra váltanod.

 

Kiemeléssel nem használsz egy sor olyan funkciót, ami hasznos lehet a jobb célzáshoz. Egy hirdetési fiókban ugyanis szétbonthatod életkor szerint a hirdetéseidet, vagy gyűjthetsz közönséglistákat is. Szóval mindenképpen tanácsos a hirdetési fiókon belül létrehozni a kampányodat, és ott beállítani a célzást.

 

  1. Nem állítod be a pixelt az oldaladon

 

Ha rendelkezel saját webhellyel, akkor ezt a lépést vétek lenne kihagynod. Ugyanis az oldalon elhelyezett pixel, ami az oldalad forgalmának a mérésére szolgál, megnyit számodra egy sor lehetőséget. Gyűjthetsz közönséglistákat, és beállíthatsz konverziós célokat is.

 

A pixel segít, hogy kifinomultan működjenek a hirdetéseid. Ha mondjuk kattintásra optimalizálsz, vagy célteljesülésre, akkor a rendszer a gyűjtött adatok alapján hamarabb megtalálja a célközönségedet. Így azoknak fogsz gyakrabban megjelenni, akik nagyobb eséllyel teljesítik a céljaidat.

 

  1. Kihagyod a közönséglisták beállítását

 

Ha már állítottál be pixelt az oldaladon, akkor közönséglisták létrehozása is egy fontos feladat, ez ugyanis egy jó eszköz, hogy célzásod hatékonyabb legyen.

 

Gyűjtheted az oldalad összes látogatóját, vagy az oldalon töltött idő alapján is állíthatsz be listákat. A közönséglistákból pedig létrehozhatsz egy hasonló közönséget is. Ezzel a rendszer a közönséglistádon lévő felhasználókhoz hasonló érdeklődésű embereket tesz egy listába. A Facebooknál ezek a listák jól szoktak működni.

 

  1. A célzásodat nem szűkíted

 

Ebben az esetben a kevesebb több. Ahelyett, hogy mindenkinek meg akarsz jelenni, érdemes szűkítened a célcsoportodon. Ezt nem feltétlenül magadtól kell kitalálnod, de kísérletezz!

 

A hirdetéscsoportokat szedd szét akár korcsoport vagy érdeklődési kategória alapján. Ha különböző összegeket teszel egyes hirdetéscsoportokra, akkor láthatod, hogy melyik szegmens szerepel jobban. Ezek alapján pedig később már célzottabban tervezheted meg a kampányodat.

 

  1. Automatán hagyott elhelyezés

 

A Facebook rendszer tudja, hogy mi a jó neked, de nem mindig. Az automatikus elhelyezéssel nemcsak az üzenőfalon jelenik meg a hirdetésed, hanem a Facebook rendszerében még egyéb hirdetési helyen is (pl.: Instagram, Csoportokban, Audience hálózaton stb).

 

A rendszer automatikusan kiválasztja azokat a megjelenési helyeket, ahol nagyobb valószínűséggel teljesül a célod. Ez jól is működik nagyobb hirdetési keret mellett, de a kisebb összeggel elindított hirdetéseknél érdemes kiválasztanod azokat a helyeket, amelyek fontosabbak. Annyit azért érdemes tudnod, hogy értelemszerűen a legdrágább hirdetési hely a Facebook üzenőfalon való megjelenés.

 

+1 A hirdetésed célját (objektív) rosszul választod ki

 

A Facebookban kiválasztható hirdetési célokról még fogok írni egy hosszabb bejegyzést, most legyen annyi is elég, hogy különböző céllal indíthatsz hirdetéseket. Két fő területre optimalizálhatod a kampányaidat: közönség- és márkaépítésre, illetve, hogy az oldaladon valamilyen célt hajtsanak végre.

 

Szóval, ha az a célod, hogy minél több vásárlód legyen, akkor nem választhatsz ki olyan kampánycélt, aminek a márkaépítés az elsődleges célja. Így ugyanis nem használod ki a rendszer intelligens algoritmusát, azaz, hogy azoknak jelenj meg, akik valószínűleg teljesítik is a kampánycélt.

 

A Facebook kampányok optimalizálása összetett feladat. De ha ezeket a beállításokat szem előtt tartod, akkor sokat tettél azért, hogy a hirdetéseid eredményesebbek legyenek.

Az Adsvalley Blog

Google hirdetés tippek – Legyen ütős a kereső kampányod

ELOLVASOM

SEO szövegírás útmutató 2021 – Így írj hatékony tartalmat

ELOLVASOM