Fogászati landing oldal és landing page tervezése kézzel egy papíron.

 

Sokszor felmerül a kérdés, hogy milyen elemekből épüljön fel egy fogászati landing oldal. A rövid válasz: amely segíti a páciensszerzést. Egy esettanulmányon keresztül mutatom meg, hogy milyen elemeket használj.

A fogászati területen nagy verseny folyik a páciensekért. Ezért kiemelten fontos, hogy a fogászati weboldalad megfelelő tartalmi elemeket tartalmazzon. Ami azt jelenti, hogy legyenek az oldaladon bizalomépítő és szakértői elemek.

Érdemes abból kiindulnod, hogy a páciensek először bizalmatlanok veled szemben.

Félre ne érts, nem azt akarom mondani, hogy szakmailag ne lennél profi. Csak azt, hogy a bizalmatlanság egy alap emberi tulajdonság, és ezt fontos szem előtt tartani.

A landing oldaladnak úgy kell működnie, hogy minél hamarabb képes legyen meggyőzni a leendő pácienst. Mindehhez pedig tudatosan kell használnod a tartalmi elemeket.

Megjegyzés: Ha már most szeretnéd tudni, hogy milyen elemekből álljon a fogászati landing oldalad, akkor használd a linket.

 

Mi is valójában a landing page?

 

A honlapod mellett érdemes létrehoznod egy külön landig page-et is.

A landing page-et sokféleképpen használják magyarul, landig oldal, landoló oldal vagy érkező oldalnak is hívják. Bárhogy is szerepeljen ez a kifejezés, lényegében egy olyan oldalt takar, amelyen egyetlen ajánlatot próbálsz eladni.

A weblap és a landing page között az elsődleges különbség, hogy a weblapod sokkal komplexebb, mert eleve több aloldalból áll.

A landing oldalon pedig egyetlen szolgáltatást szeretnél eladni, és rendszerint csak egyetlen hosszú oldalból áll.

 

Hogyan használhatod a landing oldalt?

 

A landing page-et általánosságban kétféle módon alkalmazhatod. Az első megoldás, ha a weblapod szolgáltatási oldalait építed fel landoló oldalnak. Ez SEO szempontból kifejezetten jól tud működni.

Talán csak annyi a hátránya, hogy az oldaladra érkező páciens könnyen másik oldalra látogathat, ezzel pedig pont az egy termékre való fókusz tűnhet el.

Ezzel szemben, ha külön oldalként funkcionál a landing page-ed, akkor tényleg csak ezt az egy terméket nézheti meg a leendő páciensed. Ezt az oldalt különösen a fizetett hirdetéseknél tudod hatékonyan használni, ha egy adott célcsoportot célzol vele.

De!

 

Milyen egy ideális landing oldal hosszúsága?

 

Ez általában egy megosztó kérdés. Sokan meg vannak győződve arról, hogy a hosszú szövegek feleslegesek, mert azokat úgyse olvassa el senki.

A tapasztalat azonban azt mutatja, hogy a több információ jobban teljesít. Ha jól van felépítve az oldalad, akkor megfelelő gombok használatával bizonyos tartalmi részekről gyorsan tovább mehet az a látogató, akit nem érdekel mélyen egy adott leírás.

Akinek pedig kifejezetten fontos az információ, annak egy rövidebb oldal hiányérzetet keltene. Szóval a landing oldalad tartalma inkább legyen hosszabb, mintsem rövidebb.

Persze félre ne érts, nem a felesleges szóhalmozás a lényeg.

A tartalmi blokkokat sűrítetten, de egy adott célcsoport elvárásainak megfelelően érdemes felépíteni, azaz legyen mindennek funkciója. Ugyebár: a bejelentkezés.

Tehát a tartalmi elemek kialakításának a célja, hogy minden lehetséges kérdésre írd le a választ, ami felmerülhet egy páciens számára.

 

Milyen elemekből álljon a fogászati landing oldalad?

 

A tartalmi blokkokat, ahogy fentebb is említettem, két részre lehet felosztani: szakértői és bizalomépítő elemekre. Persze nincsenek ennyire éles határok, mert egy bizalomépítő elem is tükrözheti a szakértelmet és fordítva.

Ezt a felosztást az elkülönítés miatt alkalmazom.

A szakértői elemek arra hivatottak, hogy megmutassák a páciens számára, hogy a szakterületeden egy profi fogorvos vagy.

Ezt erősíti a bemutatkozásod, a szolgáltatás leírása vagy a kezelés menetének a bemutatása. Ezt a szerepet tölthetik be a gyakran ismételt kérdésekre adott válaszaid is.

Bizalomépítő elemek közé tartoznak például az értékelések, vagy a rendelő bemutatása.

De lássuk is, hogy milyen tartalmi elemek szerepeljenek egy landing oldalon:

 

  1. Nyitókép felirattal
  2. Szolgáltatás rövid leírása
  3. CTA gombok használata
  4. Orvos(ok) bemutatása
  5. Kezelés menete
  6. Rendelő bemutatása képekkel
  7. Vélemények
  8. Gyakran ismételt kérdések
  9. Kapcsolati adatok

 

A következőkben erről a fogimplantátum landing oldalról lesz szó.

 

 

A banner, vagyis az oldal tetején található legelső kép, kiemelten fontos elem. Ez egy igazodási pont, ugyanis a látogató ezen a képen keresztül kap információt arról, hogy hová is került. Megadja az oldalad karakterét.

Másrészt egy banner képen nagyon sok információt tudsz közölni. Megmutathatod a rendelődet, vagy az adott terület specialistáját – főleg, ha ez te magad vagy. Használhatod még aktuális árajánlat kommunikálására is.

De lássuk, mi hogyan oldottuk meg!

Landing oldal nyitókép kulcsszavakat tartalmazó felirattal.

A fogimplantológia landing oldal nyitó bannerén a két fogszakorvos szerepel. A választás azért esett erre a képre, mert megnyerő és bizalomgerjesztő az orvosok kisugárzása.

Másrészt, ha rájuk nézünk, rögtön tudjuk, hogy egy orvosi oldalon tartózkodunk.

Megjegyzés: érdemes kerülnöd az olyan képeket, amelyek nem kapcsolódnak szorosan az oldal témájához, mint például egy tengerparti kép. Ez félrevezető lehet és nem éri el a kívánt hatást.

 

2. Szolgáltatás rövid leírása

 

Ez a szöveges blokk rendszerint a banner kép alá kerül, így ez az első tartalmi elem, amelyet a látogató elolvas a landing oldaladon. A szöveg ezért legyen sűrített és figyelemfelkeltő, emeld ki benne a szolgáltatásod előnyeit és a minőséget.

A figyelem felkeltését egy kérdés is el tudja érni, mert ez a látogatót további olvasására ösztönzi. Például az implantátummal kapcsolatban: Szeretne egy életre szóló fogászati megoldást? Ha igen, akkor tovább fogja olvasni.

A szolgáltatás leírása egyezzen az elvárásokkal is. Mindez azt jelenti, hogy a tartalmadat aszerint alakítsd ki, ami a leginkább érdekli a célcsoportodat.

Koncentrálj a szolgáltatás előnyeire, minőségére vagy a szakmai tapasztalatodra.

Fogaszati szolgáltatás és a termék előnyeinek a leírása a landing page-en

A fogászati implantátum landing oldalnál az implantátum előnyeit emeltük ki más fogpótlási módszerekkel szemben. Lényegében azt akartuk, hogy aki elolvassa, az lássa, ez a legjobb megoldás a számára.

 

3. CTA gombok használata

 

A CTA (call to action), azaz a cselekvésre ösztönző gombok, a landing oldal esszenciális elemei. CTA gombok nélkül egy oldal olyan, mint egy közút táblák nélkül.

A CTA megnyomásával a felhasználó ugyanis az általunk kijelölt úton haladhat a célteljesülésig. Másrészt ez megkönnyíti számára az oldaladon való tájékozódást is.

A gombok mindig legyenek kiemeltek és kontrasztosak, egyértelműen megfogalmazott üzenettel.

De mit is tartalmazzanak ezek a gombok? Ez igazából tőled függ.

Ha azt szeretnéd, hogy a páciensek inkább telefonon keressenek, akkor tedd a telefonszámodat, vagy a telefonálok feliratot a gombra. Az a lényeg, hogy az történjen, amit Te akarsz. Ha inkább az email-es bejelentkezést preferálod, akkor a landing oldalad bármelyik pontjáról vezesd a kapcsolati részhez a látogatót.

A kapcsolati rész mellett navigálhatod az érdeklődőt különböző tartalmi blokkokhoz is. Ha valakit nem érdekel bizonyos rész, akkor a CTA gombok segítségével gyorsan tovább mehet a számára fontosabb tartalmi blokkokhoz.

A példa landing oldalon a hangsúly a telefonos bejelentkezésre esett, ezért az oldalon szándékosan nem szerepel az email cím.

Landing oldalon különböző CTA gombok használata.

A telefonszám mellett használtunk olyan CTA gombokat is, amelyek különböző tartalmi elemekhez vezetnek.

 

4. Orvos(ok) bemutatása

 

Az adott szakterület fogorvosainak a bemutatásával bizalmat építesz. Egy fogorvosi szolgáltatás esetében, mondanom sem kell, mindenki szeretné tudni, hogy kire bízza magát.

Nézzük először a fogorvos(ok)ról készült képeket.

Ezt általában az oldal stílusa határozza meg, de fordítva is működhet. Ahogy korábban is írtuk a fogászati fényképezésről szóló bejegyzésben, az orvosokról készült képek nyugodtan lehetnek könnyedebb stílusúak.

Kerüld a nagyon beállított és statikus képeket! Helyette próbálj meg valami életet vinni a képi anyagodba. Azaz legyen bizalomgerjesztő és természetes. Gondolj csak bele, hogy a praxisodban is a könnyedség és a lazaság oldja fel a leghamarabb a szorongó pácienst.

A képnél sincs ez másképp. Fontos, hogy már ennél a találkozási pontnál megnyerő és közvetlen legyen az orvosok kisugárzása.

A példa landing oldalon egy könnyed és egyszerű képet választottunk az orvosok bemutatásához. Igazából a fotó magáért beszél.

És milyen legyen a bemutatkozó szöveg? Szóljon a szakmádról, de nem feltétlenül száraz önéletrajzi elemekre gondolok. Persze jó, ha rendelkezel egy-két igazán neves végzettséggel. Ezeket bátran használd fel a bemutatkozáshoz!

Beszélj a szenvedélyedről. Hogy miért szereted azt a területet és mi az, ami a további szakmai fejlődésre sarkall. Tehát az jöjjön le, hogy szenvedélyes vagy abban, amit csinálsz.

Fogorvosok bemutatása a fogászati landing oldalon.

Jelen esetben mi a szárazabb szakmai elemeket használtuk fel, mert a fogimplantátum landing oldalhoz ez stilisztikailag jobban illett. A célcsoport számára ugyanis a szakmai rátermettség nagyon fontos, és kompenzálni akartuk a könnyedebb képek hangulatát.

5. Kezelés menete

 

A kezeléssel kapcsolatban általában rengeteg keresés történik a Google-ben, ezért ezt a blokkot kiválóan lehet használni arra, hogy minél több kulcsszót elhelyezz a szövegben. Így tartalmilag jól optimalizálhatod a landing oldaladat.

Fogimplantátumhoz tartozó kezelés leírása a weblapon.

A fogimplantátum után érdeklődő látogatókat általában érdekli, hogyan történik a kezelés. Az erről kapott információ nyugtatóan hat, és segít a döntéshozatalban is.

Biztos, hogy sokszor találkoztál olyan páciensekkel a praxisod alatt, akik szerettek volna mindent részletesen tudni. Ez a rész pont nekik szól. A lényeg, hogy azokra a kérdésekre adj választ a landing oldalon, amelyek a személyes konzultációkon is sokszor felmerülnek.

 

6. Rendelő bemutatása képekkel

 

A rendelőd bemutatásánál törekedj a technikai háttér kiemelésére. Nem fontos részletesen kifejteni az eszközparkodat. Inkább hangsúlyozd a kényelmi elemeket és a magas színvonalat. Például, hogy nem kell a pácienseidnek máshova mennie panoráma röntgent vagy CT felvételt készíttetni.

A lényeg tehát a kényelem. A modern technikai héttér címszó alatt ez a legfontosabb.

A rendelőd technikai felszereltsége mellett érdemes pár szót írnod a kezelések és a felhasznált eszközök minőségéről is. Ezzel tovább erősítheted a színvonalas rendelő benyomását.

Az itt használt képek a rendelődet, vagy a kezelő helyiséget ábrázolják. Az eszközök ugyanis egy avatatlan szemnek nem sokat mondanak. A jó megoldás, ha otthonosságot sugallsz a rendelőd képeivel.

A rendelő bemutatása képekkel a weboldalon.

A példa landing oldalon a rendelő bemutatásában a technikai felszereltséget, a precíz munkavégzést és az orvosok képzettségét hangsúlyoztuk. A képen pedig a kezelő szék szerepel.

 

7. Vélemények

 

Rendelkezel a Facebook oldaladon vagy a Google Cégprofil fiókodban jó véleményekkel? Akkor használd fel ezeket. A pozitív értékelések ugyanis kedvezően befolyásolják a döntési folyamatot.

A vélemények az egyik legjobb bizalomépítő eszközök. Az üzletek/szolgáltatások kiválasztásánál a pozitív értékelések ugyanis a felhasználók 94%-át befolyásoljákBrightLocal felmérése alapján. Növeld a pozitív értékeléseket, és a páciensek is jobban meg fognak bízni benned, valamint hamarabb választják a rendelődet.

Weboldalon a vélemények használata bizalomépítő eszköz.

Tipp: Ha elég sok értékelésből tudsz szemezgetni, akkor érdemes azokat kiválasztani, amelyek az adott szolgáltatásoddal kapcsolatosak. Így célzottabb lesz a landing oldalad üzenete.

 

8. Gyakran ismételt kérdések

 

A gyakran ismételt kérdések több szempontból is elengedhetetlen részei a landing oldaladnak.

Érdemes utána nézned néhány kulcsszókutató eszközben, hogy melyek azok a kérdések, amelyekre a legtöbb keresés történik az adott fogászati szolgáltatással kapcsolatban. Ezzel ugyanis nagy volumenű kulcsszavakra és kérdésekre jelenhetsz meg jó helyen a keresési találati oldalon. Szóval SEO szempontból egy igazi piros pont.

Gyakran ismételt kéárdések bizalmat építenek.

Másrészt biztos, hogy tudsz olyan kérdéseket, amelyeket a pácienseid rengetegszer feltettek már neked. Ezeket semmiféleképpen ne hagyd ki, mert így nem szükséges azokat újra és újra megválaszolnod. Így rengeteg időt spórolsz magadnak.

 

9. Kapcsolati adatok

 

A kapcsolati adatoknál található elérhetőségek közül azokat emeld ki, amelyeken gyorsan bejelentkezhetnek a páciensek. Persze a cím is nagyon fontos, ha van kapucsengő, vagy nehezebben lehet eljutni hozzád, akkor azt jelezd mindenféleképpen.

A bejelentkezési elérhetőségeket nagy CTA gombok formájában használd ebben a részben.

Kapcsoladi adatok használata a láblécben a megfeleelő CTA gombbal.

A példa landing oldalon az elsődleges cél a telefonhívás növelése, ezért csak ezt az információt adtuk meg a bejelentkezéshez.

 

Konklúzió

 

A landing oldalad megfelelő kialakításával jelentősen növelheted a pácienseid számát. Egy jó szolgáltatási oldal ugyanis informatív, vagyis megad minden olyan információt, amire a szolgáltatásoddal kapcsolatban egy látogató kíváncsi lehet.

Törekedj arra, hogy a célcsoportod szemszögéből tervezd meg a landoló oldalad tartalmát. Tehát egy adott problémára válaszolj, így a terület specialistája képet alakíthatod ki magadról.

A szakértői elemek mellett a bizalomépítő blokkokra is ügyelj. Ilyenek az értékelések, a rólad és a rendelőd bemutatásáról szóló részek, valamint a gyakran ismételt kérdések. Ne felejtsd el a minőségi képeket sem!

Végül: tesztelj, tesztelj és tesztelj. Egy landing oldal soha nincs teljesen kész. Mindig a felhasználók igényeit tartsd szem előtt és változtass a blokkok sorrendjén, ha a mérések azt mutatják, hogy bizonyos elemek jobban működnek a landing oldaladon.

 

Az Adsvalley Blog

Google hirdetések nagyváros és forgatag.

Google hirdetés tippek 2024 – Legyen ütős a kereső kampányod

ELOLVASOM
SEO szövegíráshoz könyvek.

SEO szövegírás útmutató 2024 – Így írj hatékony tartalmat

ELOLVASOM