A Google Ads rendszer által felkínált javaslatoknak köszönhetően ma már pofonegyszerű feladat a fiók beállítása és a Google Ads kampányok elindítása.
De éppen ez a bökkenő. Ha a célzásokat és bizonyos alapvető beállításokat nem végzel el a hirdetéseid elindítása előtt, akkor könnyen elköltheted a pénzed nagy részét feleslegesen
Nem mondom, hogy nem lehet valakinek szerencséje. Hiszen már én is találkoztam olyan fiókkal, ami nem szakszerűen volt beállítva, mégis jelentős bevételt termelt a tulajdonosának. De ez a ritkább eset.
Ha magad szeretnél belevágni a Google Ads hirdetések kezelésébe, akkor íme öt plusz egy jó tanács, amelyeket mindenképpen állíts be, mielőtt lenyomnád a start gombot.
Biztos lehetsz benne, hogy az ez is az is felállás soha nem szokott jól működni. Ha ezzel a kampánytípussal indulsz, akkor vegyíted a display és a keresési kampányt.
Ez azért nem jó, mert valószínűleg a display megjelenések fogják elkölteni a hirdetési kereted legnagyobb százalékát. A display hálózat pedig inkább egy brand fókuszú, mintsem konverzió szerző kampánytípus.
Ha mindenképpen szeretnél display kampányt is indítani a fiókodban, akkor ezt külön tedd meg, így a te kezedben marad az irányítás, hogy melyik hálózatra mennyit fordítasz.
Gyakori hibának mondható, amikor az összes kulcsszó egy hirdetéscsoportba kerül. Általában ilyenkor drágul a kattintási költség, ugyanis garantáltan alacsonyabb lesz a minőségi mutató.
A minőségi mutató három összetevőből kalkulálódik: átkattintási arány, hirdetés relevanciája és a céloldal minősége.
Ha a hirdetésedben nem szerepel a kulcsszó, akkor a hirdetési relevanciára kapott pontszámod lesz alacsony. Ha pedig minden kulcsszó egy hirdetéscsoportba kerül, akkor már könnyű kitalálnod, hogy ez egy teljesíthetetlen feladat lesz.
A másik fontos tényező, hogy lesznek olyan kulcsszavak, amelyek többször jelennek meg a nagyobb keresési volumen miatt.
Tehát lehetséges, hogy amelyik kulcsszó több célteljesülést hozna, egyszer sem fog tudni megjelenni. Így megint feleslegesen megy el a hirdetési kereted egy része.
Ez nem feltétlenül akkora nagy hiba, azonban, hogy jobban kiaknázd a lehetőségeket, érdemes minimum 3 féle hirdetésszöveget felvenned.
A rendszer ugyanis azt a hirdetésváltozatot fogja többször megjeleníteni, amelyik jobban teljesít.
A hirdetési szövegeknél adatokat kapsz, így folyamatosan láthatod, hogy a célközönségednek milyen stílus jön be leginkább.
A gyengébben teljesítő szövegeket leállíthatod, és írhatsz helyettük újakat. Ezt azonban egy hirdetésszöveggel elég nehéz lenne megtenni.
A Google Ads rendszerben négyféle kulcsszóegyezést állíthatsz be: általános, kifejezésegyezés és pontos egyezés.
Ezekről röviden annyit érdemes tudnod, hogy az általános egyezési típus a legtágabb megjelenést biztosítja, ezért nagyon sok, számodra nem igazán hasznos kulcsszóra is megjelenhetnek a hirdetéseid.
Például egy női kalap kulcsszónál megjelennél a női ruha keresési kifejezésre is.
Ez pedig újfent feleslegesen szaporítja a költéseidet.
Érdemes egy kicsit tehát a kulcsszavaidat szűkíteni, de ha mindenképpen csak egyfajta beállítással szeretnél indulni, akkor az a kifejezésegyezés legyen.
Így csak az adott kulcsszót tartalmazó keresésekre fogsz megjelenni, és már a legelején rengeteg szinonimát kizársz.
Például, ha felveszed a „női kalap” szót kifejezésegyezésben, akkor a következőhöz hasonló keresésre fogsz megjelenni: női kalap online, kék női kalap stb.
Ha nincsen célod, akkor csak vaktába lövöldözől. A konverziók beállítása az egyik legfontosabb feladat, hogy lásd mennyire működnek eredményen a kampányaid.
A beállításához, azonban el kell helyezned a webhelyeden a Google Ads vagy Analytics kódot.
Ha nincsen kapcsolati űrlap kitöltési lehetőség az oldaladon, telefonszám kattintás vagy hírlevél feliratkozási lehetőség, akkor beállíthatsz kisebb célokat is.
Például megfelelő konverziós cél lehet, hogy a látogatók eljutottak a kapcsolati fülre.
A fiókodban időről időre érdemes átnézned a keresési megjelenéseket, azaz, hogy milyen kifejezésekre jelennek meg a hirdetéseid.
Ahogy a kulcsszó egyezési típusoknál említettem, sok olyan megjelenés lehet, még a kifejezésegyezés esetében is, amelyek nem relevánsak a számodra.
A fiók elindulása után pedig érdemes folyamatosan kigyomlálni ezeket a kifejezéseket és felvenni azokat a kizáró kulcsszavak közé.
Gyűjthetsz negatív kulcsszavakat a kampány elindítása előtt is, vagyis megnézheted a kulcsszótervezőben, hogy milyen gyakori keresési kifejezésekre nem szeretnél megjelenni.
Ha ezt jól alkalmazod, akkor sok-sok felesleges megjelenéstől kíméled meg a pénztárcádat.
Persze mindezek mellett az eredmények elérésében a fiók napi szintű optimalizálása is fontos szerepet játszik. De ha ezekkel a beállításokkal indulsz el, akkor sokat tettél azért, hogy a hirdetési keretedet eredményesen költsd el.