A Google Ads közönséglista egy kiváló eszköz a kezedben, aminek a beállítását nem érdemes elfelejtened. A Google Ads rendszerében költésed után nemcsak eredményeket, hanem adatokat is kapsz, ezeket felhasználva pedig finomíthatod a kampányaidat és a célzási módszeredet.
Szóval a pénzed neked dolgozik.
Ezeken a listákon az oldalad azon látogatóit gyűjtheted össze, akik valamilyen feltételnek megfeleltek: jártak a webhelyeden vagy létre hajtottak ott valamilyen műveletet (pl.: vásárlás, megnéztek egy videót, kosárba rakták a terméket, stb).
Kétféle módon gyűjthetsz közönséglistákat.
Egyrészt a Google Ads fiókodban a Közönségkezelőben, másrészt behúzhatsz listákat az Analytics fiókodból is. Az Analyticsben szegmentáltabb listákat állíthatsz össze, de most maradjunk csak a Google Ads fióknál.
Ahhoz, hogy közönséglistákat gyűjthess, el kell helyezned az oldaladon a globális webhelycímkét. Ezt is a Közönségkezelőben találod, a pontos telepítési instrukciókkal együtt.
A listáknak megadhatsz különböző időintervallumot, vagyis 1 és 540 nap nagyságúak lehetnek. Kezdésként célszerű 30, 60 és 90 napos idősávokat választanod, de ez lehet kisebb is, ha az oldaladon nagy forgalmat bonyolítasz le.
Ebben a kategóriában olyan listákat hozhatsz létre, amelyek követik a látogatók útvonalát a webhelyeden. Szóval összegyűjtheted egy specifikus aloldal látogatóit is.
Ruházati webshopnál például azokat a látogatókat, akik a férfiruhákat nézték meg.
De a vásárlási folyamatban elakadt felhasználókra is létrehozhatsz egy listát (például: kosárba rakták a terméket, regisztráltak az oldaladon, stb).
Ha vállalkozásod rendelkezik Youtube csatornával, és használod is, akkor ne felejtsd el összekötni a Google Ads fiókoddal (ezt a Beállítások és a Fiókok összekapcsolása résznél teheted meg).
Ezen a lista típuson a Youtube videóidat megtekintő és/vagy velük interakcióba lépő felhasználókat gyűjtheted.
Azok a felhasználók kerülnek erre, akiknek a készülékén telepítve lett az alkalmazásod. Értelemszerűen ezt csak abban az esetben tudod használni, ha rendelkezel saját applikációval.
Az ügyféllistákkal lehetőséged nyílik, hogy az ügyfeleid által megosztott kapcsolati adatokat (e-mail címeket) feltöltsd a rendszerbe. Persze mindezt titkosított formában. Ne lepődj meg, ha kisebb lesz a közönséged mérete, mint a listádé, mert nem minden címet fog a rendszer felismerni.
Olyan lista, amelyet két vagy több meglévő listából állíthatsz össze. Lényegében egyesíthetsz meglévő listákat.
A hasonló közönséget a sima remarketing listáidból hozza létre automatikusan a rendszer.
Ha például az implantátum oldalt megtekintő felhasználókból készül egy hasonló közönség, akkor erre az eredeti listához hasonló érdeklődési területtel rendelkező felhasználók kerülnek.
Tehát a rendszer keres olyan felhasználókat, akik számára releváns lehet a céged.
Általában erre a listára több felhasználó kerül, mint ami az eredeti listádon szerepel. A tapasztalat azonban azt mutatja, hogy ezek a listák kevésbé működnek jól.
A közönséglistákat alkalmazhatod minden kampánytípusnál: Keresési, Dispaly, Youtube, GSP és Shopping.
Minden kampánytípusnál hozzásegítenek az eredmények és a hatékonyság növeléséhez.
A közönséglistákra célzott kampányok általánosságban alacsonyabb összegért hoznak egy kattintást és konverziót, hiszen az értékesítési modellben, ezek a felhasználók már közelebb vannak a célteljesüléshez.
Mielőtt visszacéloznád a közönséglistákon szereplő ügyfeleket, gondold át, hogy milyen szinten találkozott a szolgáltatásoddal.
Nem mindegy ugyanis, hogy az üzenetet valamelyik konkrét oldallátogatókra, vagy egy hasonló közönségre fogalmazod meg.
Használd a Google Ads közönséglistákat a fiókodban, hiszen ezzel csökkentheted a költségedet és növelheted a célteljesüléseid számát.
Jól felépített remarketing listákkal pedig különböző üzeneteket is megfogalmazhatsz a látogatóidnak, hogy minél közelebb tereld őket a célteljesüléshez.