A Google hirdetés elengedhetetlen. Gondolj csak bele: mi az, amit egy bárki biztosan meg fog nézni a problémája esetén? Persze, a Google.
Ebben a bejegyzésben a Google hirdetéseket járom körbe.
Megtudhatod:
Ha szeretnél több forgalmat idén a Google hirdetésekből, akkor szeretni fogod ezt a bejegyzést.
Vágjunk is bele.
Egy fogászati rendelő háromféle módon szerezhet új pácienseket:
Ezek a csatornák egyrészt kiegészítik egymást.
Egyikre se lehet azt mondani, hogy nincs rá szükség.
Biztos pácienskört ennek a három elemnek az együttes erősítésével érhetsz el.
Másrészt ez a három csatorna kihat egymásra.
Ha több erőforrást fektetsz a hirdetéseidre, akkor több új páciens talál rá a rendelődre. Akik a pozitív élmény hatására biztos, hogy tovább fognak ajánlani.
De még ajánlás esetén is biztos lehetsz abban, hogy a rendelődre rá fognak keresni a Google-ben.
És fontos, hogy meg is találják.
A megtalálhatóság és egy jól kialakított fogászati landing oldal ugyanis tovább erősíti a bizalmat.
Mindenekelőtt, a Google a világ egyik legnépszerűbb oldala, magasan megelőz minden más oldalt.
Ebből is láthatod, hogy a Google egy megkerülhetetlen felület, különösen egy szolgáltatás számára.
Persze el lehet hirdetések nélkül is kezdeni. De az organikus találatokkal jó helyre kerülni nagyon időigényes és kezdetben anyagilag is nagyobb kiadásokkal jár.
Félre ne érts! A fogászati SEO-val fontos foglalkozni, de érdemes mindezt párhuzamosan, a Google hirdetésekkel együtt tenni.
Gondold csak át a felhasználói szokásokat:
Mit csinál először valaki, ha fogorvosra van szüksége?
A Google-ben fog böngészni. És megkérdezi az ismerőseit. Vagy fordított sorrendben, de az út hasonló lesz.
Miért a Google hirdetés az első lépés és nem a Facebook?
A Google keresőt teljesen más mentalitásban használjuk, mint a Facebookot.
A Facebookra nem azért lépünk fel, hogy fogászatot keressünk. Ezek a hirdetések hosszabb távon a márkaépítést szolgálják. Vagyis: ismeretséget szereznek.
Ezzel szemben a Google keresések egy probléma, egy megoldandó feladat felé irányulnak.
Ruhát szeretnénk, cipőt szeretnénk, színházi jegyeket szeretnénk vagy éppen fáj a fogunk.
Egyszerűen fogalmazva:
A közösségi oldalon: te akarod az ügyfelet
Google hirdetéseknél: az ügyfél akar téged
Az egész csak pszichológia. És mondanom sem kell, hogy melyik a hatásosabb.
A növekedés képlete valahogy így néz ki: Google hirdetés + új páciens = több ajánlás.
Igazából nincs értelme éveket várni arra, hogy kialakuljon a páciensköröd az ajánlásokból. A hirdetésekkel ugyanis gyorsítósávra teheted a rendelődet és az ajánlások így is működni fognak.
Arról nem is beszélve, hogy az elköltött pénzedből adataid lesznek. így idővel még hatékonyabbá válnak a Google hirdetéseid.
A Google Ads hirdetési fiókban a keresési kampányok mellett más hirdetési lehetőségek is találhatóak.
Hirdetési lehetőségek kép
Nézzük is, hogy fogászati területen milyen kampányokat érdemes használnod:
De vajon mit is jelentenek ezek a kampányok:
Ez az egyik leghatékonyabb kampánytípus. Ugyanis aki ezen a felületen keres, az már konkrét megoldást szeretne a problémájára.
A hirdetések az első 3 és az utolsó 3 találati helyen jelennek meg, a helyezést pedig a licitek és a kampány felépítése határozza meg.
A Google hirdetések között helyezkedik el a 10 organikus találat.
Cél: Minél előrébb kerülj a versenytársak között és minél kevesebbet fizess egy kattintásért.
Ez pedig a jól optimalizált kampányokon és a weboldaladon múlik.
Az elkövetkezendő években minden bizonnyal a videók lesznek a legfontosabb tartalmak.
Egy felmérésen a felhasználóknak közel a 72%-a állította, hogy jobban szereti a videókat a szöveges tartalommal szemben.
És mivel kevés fogászat használja ezt a csatornát jól, ezért mondanom sem kell, hogy érdemes időt fordítani rá.
Különben a Youtube is az egyik legnagyobb kereső motor, így a tartalmaidat érdemes itt is kulcsszavakra optimalizálni. Arról nem is beszélve, hogy a Google keresési találatok között bizonyos kulcsszavakra a videók is megjelennek.
Cél: A márkaismertség hatékony növelése.
Pontos árakat nehéz meghatározni, ugyanis sok tényező függvénye.
Befolyásolja:
Általánosságban azonban elmondható, hogy nagyobb vidéki városokban 100 és 200 e Ft közötti összeg már elegendő lehet a hirdetésekre.
Budapesten pedig 300 e Ft körüli összeggel lehetséges jobb eredményeket elérni.
Fontos tudnod, hogy egy jól optimalizált kampánnyal idővel kevesebbet fogsz fizetni egy kattintásért, ami csökkenti majd a hirdetési költségeket.
Ez is sokban függ a földrajzi és a szolgáltatási területtől.
Például: Egy fogimplantátum vagy fogszabályozás kulcsszóra kevesebb keresés érkezik és nagyobb a verseny, ezért a kattintási költség is magasabb lesz.
Szóval az általános fogászati kulcsszavakra egy kattintás 100-300 Ft között mozog.
A speciális területeken pedig 200-500 Ft között.
Ezekkel az ár kategóriákkal mindenképpen érdemes számolnod.
Ezt a kicsit szárazabb részt követően, nézzük:
A következőkben megmutatom neked hogyan építsd fel hatékonyan a Google hirdetési fiókodat. És mire figyelj az egyes lépéseknél.
Mielőtt azonban belevágnánk, érdemes elolvasnod az 5 hiba, amit ne kövess el a Google Ads kampányoknál bejegyzést.
A megfelelő kulcsszavak megtalálása kiemelten fontos.
Persze ehhez nem szükséges órákat keresgélni.
Néhány kulcsszó kereső eszközt használva gyorsan megtalálhatóak a szükséges kulcsszavak
A Google keresési javaslatai például nagyszerű eszköz erre a célra.
Nézzük meg, hogy mire fontos figyelni:
Érdemes arra a szolgáltatási területre koncentrálnod, amiben a legjobb a rendelőd. Ha ugyanis minden fogászati kulcsszóra meg szeretnél jelenni, akkor el fog aprózódni a kereted.
Tételezzük fel, hogy a rendelőd Budapesten található, így a fogászat Budapest, fogorvos Budapest és a fogimplantátum Budapest is fontos kulcsszavaid lesznek.
Ezekre a kulcsszavakra érdemes súlyozni a hirdetési keretet.
Mutatom is, hogy miért.
A Google Kulcsszótervezőben a következő adatok találhatóak:
A fogászat kulcsszóra Budapesten havi 5 400 keresés történik.
A fogászat Budapest kulcsszóra pedig 1 300 db.
A szűkített kulcsszavakkal pontosabban lehet célozni, mint az általánosakkal.
Nem azt mondom, hogy ne használd az általánosabb kifejezéseket, de ne ezekre menjen el a legtöbb a hirdetési keretből.
Az általános kulcsszavak ugyanis sok olyan egyéb keresési kifejezésre is megjelennek, ami nem biztos, hogy releváns a számodra.
A kampányok hirdetéscsoportokból állnak. A hirdetéscsoportok pedig kulcsszavakat és hirdetéseket tartalmaznak.
A kampány kialakításánál arra érdemes figyelni, hogy ne egy hirdetéscsoportba kerüljön az összes kulcsszó.
Különben egymás ellen fognak versenyezni. És drágább lesz a kattintás.
Például: A budapesti rendelő példánál maradva, egy általános fogászati kampánynál a következő kulcsszavak jöhetnek számításba:
Láthatod, hogy ezek a kulcsszavak nem tartoznak szorosan össze.
PRO: Többek között azért ajánlott külön szedni a kulcsszavakat, mert a hirdetéseknek fontos ezeket tartalmazniuk.
A fogorvos Budapest és a fogászat Budapest kulcsszó, ha egy hirdetéscsoportba kerül, akkor mindkettőt nem fogod tudni használni a hirdetésben.
Így alacsonyabb lesz a minőségi mutató. És többet fizetsz egy kattintásért.
Ha gondban lennél, hogyan építsd fel a fogászati oldaladat, akkor a következő bejegyzéseket feltétlenül olvasd el:
Röviden: A landing- vagy a weboldalad tartalmazzon bizalomépítő elemeket.
Ezek: ajánlások, bemutatkozás, gyakran ismételt kérdések.
Illetve a tartalmad legyen informatív. Nem azt mondom, hogy a szövegeket szaknyelven írd meg. Inkább arról van szó, hogy mondj el mindent, amit a konzultáción is elmondanál.
SEO szempontból fontos, hogy minden szolgáltatásnak legyen külön aloldala is.
Például: Ha fogimplantátum kulcsszavakra szeretnél hirdetni, akkor legyen egy implantológiai aloldalad. Így ezt fel tudod használni a hirdetéseknél.
És miért fontos egy jó oldal?
Többek között azért, mert a Google hirdetések CSAK látogatókat terelnek az oldaladra, DE a szolgáltatásodat az oldalad felépítése és a személyiséged fogja eladni.
Most pedig, ha már ilyen sok szó esett róla, nézzük meg:
A minőségi mutató három elemből adódik össze:
Ez egy 1-10-ig terjedő skála. Nagyobb minőségi ugrás a 6-7. pont között található. Tehát mondhatni, hogy a 7. pont már jónak számít.
Mi kell a minőségi mutató növeléséhez?
Nézzük a landing oldalt először.
Akkor jó egy landing oldal a Google hirdetési fiókban, ha tartalmazza a kulcsszavakat.
Tehát ne akarj mondjuk egy fogszabályozós oldalt a fogimplantátum kulcsszavakkal hirdetni.
A várható CTR azt jelenti, hogy előreláthatólag mennyi kattintás érkezik a hirdetésedre.
Egy jól megírt hirdetésszöveg sokat segít ennek a javításában.
Másrészt, ha kevesen kattintanak a hirdetésedre, a Google úgy érzékeli, hogy az nem hasznos a felhasználók számára.
Szóval a kattintások százalékos aránya növeli a hirdetésed hitelességét.
A hirdetés relevanciáját úgy tudod a leginkább növelni, ha minden hirdetésben szerepel a kulcsszó.
Miért fontos a minőségi mutató?
A minőségi mutató határozza meg a kattintási költségeket.
Szóval minél magasabb ez a szám, annál kisebb kattintási költséggel számolhatsz.
Ott tartottunk: megvannak a megfelelő kulcsszavak, ezek külön hirdetéscsoportba kerültek és van egy jó landing oldal is.
Most pedig jöjjenek a hirdetések.
A hirdetési szövegek írására most nem térek ki. Helyette inkább a hirdetési relevanciát növelő tényezőkkel foglalkozok.
Ha érdekel, hogy hogyan írj jó hirdetéseket, akkor a következő bejegyzést érdemes elolvasnod:
A Google hirdetések a következő elemekből épülnek fel:
Hogyan növelheted a hirdetésed relevanciáját?
A kulcsszó a címsor első felébe, a leírásba és az útvonalba is kerüljön be. Végül pedig a landoló oldal is tartalmazza azt.
Az új reszponzív keresési hirdetésekben már megadhatsz 15 címsor és 4 leírást. Az intelligens algoritmus pedig automatikusan összeállítja a leghatékonyabb hirdetéseket.
A reszponzív hirdetésekben érdemes időnként megnézni az ajánlásokat és kicserélni azokat az elemeket, amelyek nem működnek hatékonyan.
Az egyik legfontosabb momentum a Google hirdetéseknél: a földrajzi célzás beállítása.
Egy fogászati rendelő esetében elsődlegesen azokra a területekre érdemes célozni, ahonnan a pácienseket várod.
Például: Egy budapesti fogászatnál elegendő Budapest 30 km-es körzetében hirdetni.
Erről a területről fog érkezni ugyanis a páciensek közel 80%-a. Persze más a helyzet, ha mondjuk külföldre célzol.
Bővítmények használata nélkül nem igazán lehetséges az első találati helyre kerülni.
Meglétük segít növelni a teljesítményt, azaz a felhasználók nagyobb valószínűséggel kattintanak a hirdetésekre.
Mobilon az első találati hely pedig elfoglalja a teljes képernyőt.
Ugye nem is kérdéses, hogy ezeket miért fontos használni.
Nézzük milyen bővítményeket használj mindenképp:
A kattintható belsőlink-bővítményekkel a különböző aloldalaidra vezetheted a felhasználókat.
Itt érdemes akár kedvezményeket vagy ajánlatokat megadnod.
Kiemelő bővítményben a szolgáltatásod előnyeit tudod kommunikálni.
Adj meg legalább négy előnyt és ajánlatot a szolgáltatásodról.
Helybővítmény az egyik legfontosabb bővítmény. Itt a Google Cégprofil fiókodat kell megadnod.
TIPP: Ha még nem hallottál a Google Cégprofil fiókról, akkor ezeket a bejegyzéseket mindenképpen olvasd el:
Ezt általában az asztali böngészőben szokta behúzni a Google.
A lényeg, hogy látványos és sok helyet foglalhatsz el vele.
A Hívásbővítményt szerintem nem is szükséges magyaráznom.
A telefonszámodat adhatod meg itt, amely a hirdetésből kattintható, az eredményeket pedig külön riportban is mérheted.
A Strukturált kódrészletbővítményben a szolgáltatásaidat tudod megadni.
Mint bizonyára tudod a Google Ads hirdetések és az organikus keresési találatok mellett már képek is megjelennek. Érdemes ezt a lehetőséget is kihasználni.
Szóval a bővítményekkel az információk megadása mellett tovább növelheted a hirdetési helyed nagyságát. És egyben a láthatóságodat.
Mérések nélkül szinte felesleges elindítani a Google hirdetést.
Persze ez nem teljesen igaz. A hirdetésekből mérések nélkül is érkezhetnek páciensek. De nem láthatod, hogy a pénzed valóban megtérül-e.
Másrészt a hirdetések hatékonyságának a növeléséhez elengedhetetlen a pontos mérés.
Első lépésként szükséges egy Google Analytics fiók. Ha elhelyezed az oldaladon a mérőkódot, akkor ide fognak beérkezni az adatok.
Az oldaladnak fontos tartalmaznia kattintható kapcsolati elemeket: telefonszámot és email címet.
Mert ezekre lehet beállítani méréseket.
Ha az oldaladon található kapcsolati form, akkor az onnan érkező bejelentkezéseket is célszerű mérni.
Miért olyan fontosak a mérések?
A mérésekkel szerezhető adatok értéket jelentenek. Ennek ismeretében pontosítható a Google hirdetési kampány, és sokkal hatékonyabban elérhető a célcsoport.
Ha nincsenek adatok, akkor nem látható például, hogy milyen korosztályból és lokációból érkeznek a látogatók.
És később nem tudod alakítani ennek megfelelően a Google keresési kampányodat.
PRO TIPP: A mérések beállításával a Google Ads fiókodban kampány szinten érkeznek be a konverziók.
Ha elegendő célteljesülést gyűjtöttél össze, akkor idővel intelligens ajánlattételi stratégiát is kipróbálhatsz.
Ami azt jelenti, hogy a kampányokat a célteljesülésre optimalizálhatod. Vagyis azoknak jeleníti meg a rendszer a hirdetéseidet, akik nagyobb valószínűséggel fognak konvertálni.
A Google hirdetések használata a szolgáltatási szektorban megkerülhetetlen.
A Google ugyanis az első hely, ahonnan információkat szerzünk és megoldást keresünk a problémánkra.
Szóval ezen a felületen organikusan vagy hirdetéssel is az első helyen szerepelni azt jelenti, hogy láthatóvá válik a szolgáltatásod.
És a láthatóság az egyik legfontosabb célja a Google hirdetéseknek.