Egy jó Google Ads hirdetésszöveg megírása nem egyszerű feladat, hiszen a kreativitásod mellet szükséged lesz pár szabály betartására is.
A hirdetési szöveg megírásához nincsen egy mindenre érvényes sablon, de létezik pár stratégiai lépés, aminek a felhasználásával könnyen növelheted az eredményességedet.
A hirdetésszöveg azért annyira esszenciális jelentőségű, mert ez az első találkozási pont a cégeddel.
A fontossága közel azonos egy recepcióséval, aki megjelenésével és modorával egyaránt befolyásolja az adott cégről kialakult véleményt.
A vendégek fogadásának minősége pedig nagyban hozzájárul a végkimenetel pozitív vagy negatív voltához.
Mielőtt belekezdenénk, nézzük meg, hogy milyen elemekből épül fel egy hirdetés.
– 15 darab címsor =» maximális hossz: egyenként 30 karakter
– 4 darab leírás =» maximális hossz: 90-90 karakter
– 2 darab útvonal =» maximális hossz: 15-15 karakter
A hirdetések megírása előtt érdemes átgondolnod, hogy milyen céloldalra szeretnéd terelni a látogatóidat, az ott található tartalom ugyanis erősen meghatározza majd a hirdetési szövegeid tartalmát és stílusát.
Mindig szerepeltesd a kulcsszót a hirdetési szövegeben!
Ezzel növelheted a minőségi mutatót, és csökkentheted a kattintások költségét, vagyis, ha a hirdetéseid tartalmazzák a kulcsszavakat, akkor idővel kevesebbe kerül majd egy látogató.
A kulcsszót célszerű már az első címsorba felvenned, mert ha a felhasználó rögtön a saját keresési kifejezésével találkozik a böngészőben, akkor a releváns tartalom miatt, nagy valószínűséggel rá is fog kattintani a hirdetésedre.
Ha például a keresési kifejezés: „fogorvos budapest”, és ez rögtön a hirdetésed első sorában szerepel, akkor ezzel már hitelességet alakítasz ki a praxisod felé, másrészt a Google is relevánsabbnak érzi a hirdetésedet.
Ha a hirdetéseid nem tartalmaznak cselekvésre ösztönző üzenetet, akkor nagy valószínűséggel kevesebb kattintást fognak szerezni.
Itt nem csak a hagyományos CTA kifejezésekre érdemes gondolnod – olyanokra, mint a kérj ajánlatot, kérj időpontot, vedd meg online, stb) –, hanem az ár és az akció mértékére is.
A magyar piacon árérzékenység uralkodik, ha pedig éppen kedvezményes időszakot tartasz, akkor ezt a lehetőséget ne hagyd ki!
A kedvezmények feltüntetéséhez ezen kívül használhatod a promóciós bővítményt is.
Egy kicsit gondolkozz a célcsoportod fejével, hogy mi motiválhatja őket, vagy miért keresnek rá a termékedre.
A hirdetési szövegírás megkönnyítése érdekében összegyűjtöttem neked pár kategóriát, ami mentén összeírhatod a terméked erősségeit.
Probléma: Itt azt a kérdést érdemes feltenned magadnak, hogy milyen problémával keresnének meg az ügyfelek?
Tételezzük fel, hogy röntgen és CT szolgáltatást nyújtó cég vagy, akkor itt a lehetséges probléma valamilyen egészségügyi betegség.
Előnyök: A versenytársaiddal szemben milyen előnyökkel rendelkezel a piacon?
A diagnosztikai példánál maradva: gyors időpont vagy legmodernebb gépek.
Megoldás: Milyen előnyei lennének a szolgáltatásod igénybevételének, vagyis mit tudsz adni az ügyfelednek, ami megváltoztatja a problémáját?
Elmondhatod, hogy például diagnosztikai laborod már aznap kiadja az eredményeket.
Szolgáltatás jellemzői: Beszélj arról, hogy milyen előnyei lennének a szolgáltatásod igénybevételének, milyen a személyzet, a váród, stb.
Értékelések: Az értékelések mindig fontosak, szóval, ha a szolgáltatásod elnyert valamilyen elismerést, akkor azt mindenképpen tüntesd fel a szövegeidben.
Személyesség: Találd meg azt a hangvételt, ami a legjobban megfogja a célcsoportodat.
A lényeg, hogy mindig maradj személyes, és beszélj úgy, mintha az ügyfeled előtted állna.
Mivel a hirdetési szövegek írásánál nincsen egy mindenre ráhúzható aranyszabály, ezért folyamatosan kísérletezz!
Írj annyi féle szövegvariációt, amennyit csak tudsz. A reszponzív hirdetési szöveg ugyanis 15 címsor variációt enged.
Ez nagyszerű, mert többféle kombinációt tud a Google algoritmus megjeleníteni, azonban ez nem jelenti azt, hogy innentől már semmi dolgod sincsen.
Időnként érdemes a hirdetésekre ránézni és kicserélni azokat a címsorokat vagy leírásokat, amelyek kevésbé hatékonyak.
A hirdetésekben ezen felül még javaslatokat is találsz, hogy hogyan javíthatod a hirdetésed minőségét.
Ha kialakítasz egy személyes hangvételt, és betartod a fentebb említett szabályokat, akkor jó alapod lesz az induláshoz.
Ha nehezen találsz ki új dolgokat, akkor pedig azt tanácsolom, hogy egy kicsit átalakítva használd fel honlapodon található szövegeket.