A tartalom ma mindent meghatároz. A márkák és a cégek ugyanis folyamatosan tartalmat generálnak annak érdekében, hogy minél inkább jelen legyenek. És innen már egyszerűen kitalálhatod az egyenletet: a nagyobb jelenlét több pácienst is jelent.
A különböző híroldalak és blogok folyamatosan releváns tartalmakat gyártanak, hogy egyre jobban lefedjék azt a területet, amire az emberek keresnek.
Számodra is fontos tehát, hogy hasonló stratégia mentén haladj, és megoldást kínálj egy-egy problémára. A blogbejegyzés pedig ennek az egyik legkiválóbb eszköze.
Nem is igazán lehet találni olyan ágazatot, ahol a blogbejegyzések ne emelnék meg jelentősen az eladások számát.
Ez még abban az esetben is igaz, ha nem tudatosan építik, vagy csak limitált erőforrás jut erre a területre. A tartalom ugyanis hosszú időn keresztül megmarad az oldaladon, így még akkor is képes neked dolgozni, ha átmenetileg szünetelteted a hirdetéseidet.
De mégis hogyan egyszerűsíthetsz a tartalomgyártáson?
Célszerű örökzöld tartalmakat választanod, vagyis ami akár négy-öt év múlva is érdekelheti az embereket.
Általában a keresések közös jellemzője, hogy mindig valamilyen problémára irányulnak. Ha reggel például arra ébredünk, hogy fáj valamelyik testrészünk, akkor az első, hogy megkeressük a neten, hogy ez a tünet mire is utalhat.
És persze még nem is szükséges olyan mély kutatást végezni, hogy kiderüljön, valamilyen halálos betegségünk lett.
A téma kitalálásában nagyon sokat segíthet az is, ha a következő kérdéseket felírod egy lapra és ezek alapján ötletesz: Hogyan…?, Milyen…?, Mennyi…?, Mit….?( pl.: Mit tegyek a fogfájás ellen?, Hogyan válasszak orvost?, stb). Ezekre a kérdésekre válaszolva már eleve rengeteg ötletet kaphatsz népszerű problémákra.
Ha kitaláltad a témákat, akkor ezeket érdemes a neten is bemutatnod. Tim Ferris, aki a 4 órás munkahét című nagysikerű könyvet írta például a Facebook oldalán tette közzé a könyvborítóit, és arra kérte a követőit, hogy szavazzanak a nekik legjobban tetsző változatra.
Amelyik képre a legtöbben kattintottak, az lett a végleges könyvborító.
Tehát ha lenne például négy ötleted, akkor készíts belőlük három soros Facebook posztokat, amelyeket tegyél közzé az üzenőfaladon, és a Facebook csoportodban is.
Amelyik témára a legtöbb reakció érkezik, arról írd meg a blogbejegyzésedet. Ugye felesleges mondanom, hogy ezzel a módszerrel a Facebook oldaladra máris kikerült négy tartalom.
Ha megtaláltad a győztes tartalmat, akkor írd meg blogbejegyzésként. Ennél a fázisnál érdemes átfutni a külföldi oldalakat is. Ha elolvastál a témában 3-4 cikket, akkor már könnyedén meg tudod írni a sajátodat. Ha elkészültél vele, akkor hirdetheted, posztolhatod újra a Facebook oldaladon és a csoportodban.
A legtöbben általában ezen a ponton el is szokták engedni a témát, és elkezdenek a következő tartalmon gondolkodni. De te ezt ne tedd!
Vajon milyen szemlélettel növelheted az elérésedet?
Egyszerűen, ha új közegbe helyezed a tartalmadat. Nem mindenki szeret olvasni, sokan inkább megnéznek egy videót. És itt nem muszáj valami nagyon nagy dologra gondolni.
Csak elmondod a tartalmadat egy kamera előtt. Ezt újra posztolhatod, és végül a videónak a hangját felhasználhatod egy podcasthez is.
A lényeg, hogy érdemes ciklikusságban gondolkodni, és egy témát addig el nem engedni, amíg minél több variációban és minél több helyen meg nem jelentetted.
Minden tartalom megírása előtt készíthetsz kutatást a közönséged körében a témáról, majd pedig beharangozót is írhatsz róla és lehetne folytatni a sort.
Ezzel a módszerrel végül eléred a folyamatos jelenlétet, úgy, hogy közben nem szükséges egy halom új ötletet kitalálnod.