Hogyan írj hatékony Google Ads hirdetésszövegeket?

 

Egy jó Google Ads hirdetésszöveg megírása nem egyszerű feladat, hiszen a kreativitásod mellet szükséged lesz pár szabály betartására is. A hirdetési szöveg megírásához nincsen egy mindenre érvényes sablon, de létezik pár stratégiai lépés, aminek a felhasználásával könnyen növelheted az eredményességedet.

 

A hirdetésszöveg azért annyira esszenciális jelentőségű, mert ez az első találkozási pont a cégeddel. A fontossága közel azonos egy recepcióséval, aki megjelenésével és modorával egyaránt befolyásolja az adott cégről kialakult véleményt. A vendégek fogadásának minősége pedig nagyban hozzájárul a végkimenetel pozitív vagy negatív voltához.

 

Mielőtt belekezdenénk, nézzük meg, hogy milyen elemekből épül fel egy hirdetés.

 

– 3 darab címsor =» maximális hossz: egyenként 30 karakter

– 2 darab leírás =» maximális hossz: 90-90 karakter

– 2 darab útvonal =» maximális hossz: 15-15 karakter

 

Ezek közül a harmadik címsor és a második leírás nem minden esetben jelenik meg a keresőben.

 

A hirdetések megírása előtt érdemes átgondolnod, hogy milyen céloldalra szeretnéd terelni a látogatóidat, az ott található tartalom ugyanis erősen meghatározza majd a hirdetési szövegeid tartalmát és stílusát.

 

  1. Kulcsszavak fontossága

 

Mindig szerepeltesd a kulcsszót a hirdetési szövegeben! Ezzel növelheted a minőségi mutatót, és csökkentheted a kattintások költségét, vagyis, ha a hirdetéseid tartalmazzák a kulcsszavakat, akkor idővel kevesebbe kerül majd egy látogató.

 

A kulcsszót célszerű már az első címsorba felvenned, mert ha a felhasználó rögtön a saját keresési kifejezésével találkozik a böngészőben, akkor a releváns tartalom miatt, nagy valószínűséggel rá is fog kattintani a hirdetésedre. Ha például a keresési kifejezés: „fogorvos budapest”, és ez rögtön a hirdetésed első sorában szerepel, akkor ezzel már hitelességet alakítasz ki a praxisod felé, másrészt a Google is relevánsabbnak érzi a hirdetésedet.

 

  1. Használj cselekvésre ösztönző kifejezéseket

 

Ha a hirdetéseid nem tartalmaznak cselekvésre ösztönző üzenetet, akkor nagy valószínűséggel kevesebb kattintást fognak szerezni. Itt nem csak a hagyományos CTA kifejezésekre érdemes gondolnod – olyanokra, mint a kérj ajánlatot, kérj időpontot, vedd meg online, stb) –, hanem az ár és az akció mértékére is.

 

A magyar piacon árérzékenység uralkodik, ha pedig éppen kedvezményes időszakot tartasz, akkor ezt a lehetőséget ne hagyd ki! A kedvezmények feltüntetéséhez ezen kívül használhatod a promóciós bővítményt is.

 

  1. Üzenet fontossága

 

Egy kicsit gondolkozz a célcsoportod fejével, hogy mi motiválhatja őket, vagy miért keresnek rá a termékedre. Az hirdetési szövegírás megkönnyítése érdekében összegyűjtöttem neked pár kategóriát, ami mentén összeírhatod a terméked erősségeit.

 

Probléma: Itt azt a kérdést érdemes feltenned magadnak, hogy milyen problémával keresnének meg az ügyfelek? Tételezzük fel, hogy röntgen és ct szolgáltatást nyújtó cég vagy, akkor itt a lehetséges probléma valamilyen egészségügyi betegség.

 

Előnyök: A versenytársaiddal szemben milyen előnyökkel rendelkezel a piacon? A diagnosztikai példánál maradva: gyors időpont vagy legmodernebb gépek.

 

Megoldás: Milyen előnyei lennének a szolgáltatásod igénybevételének, vagyis mit tudsz adni az ügyfelednek, ami megváltoztatja a problémáját? Elmondhatod, hogy például diagnosztikai laborod már aznap kiadja az eredményeket.

 

Szolgáltatás jellemzői: Beszélj arról, hogy milyen előnyei lennének a szolgáltatásod igénybevételének, milyen a személyzet, a váród, stb.

 

Értékelések: Az értékelések mindig fontosak, szóval, ha a szolgáltatásod elnyert valamilyen elismerést, akkor azt mindenképpen tüntesd fel a szövegeidben.

 

Személyesség: Találd meg azt a hangvételt, ami a legjobban megfogja a célcsoportodat. A lényeg, hogy mindig maradj személyes, és beszélj úgy, mintha az ügyfeled előtted állna.

 

  1. 4. Kísérletezz

 

Mivel a hirdetési szövegek írásánál nincsen egy mindenre ráhúzható aranyszabály, ezért folyamatosan kísérletezz!

 

Írj annyi féle szövegvariációt, amennyit csak tudsz. Kezdetben érdemes három-négy hirdetési szövegvariánssal indulni hirdetéscsoportonként, mert a rendszer úgyis automatikusan teszteli az egyes változatokat. Később pedig könnyen leállíthatod azokat, amelyek nem működnek eredményesen.

 

Érdemes az adaptív keresési hirdetési formátumot is kipróbálnod. Ennél a hirdetésnél 15 címsort és 4 leírást adhatsz meg, illetve rögzítheted is a címsorokat, vagyis beállíthatod, hogy a címsor fixen melyik pozíciót foglalja el a három közül.

 

Ez a hirdetési forma azért jó, mert a rendszer a felhasználói szokásoknak megfelelően dönti el, hogy milyen változatokat fog majd megjeleníteni a keresőben. Később pedig láthatsz egy statisztikát, az egyes elemek teljesítményéről.

 

 

Konklúzió

 

Ha kialakítasz egy személyes hangvételt, és betartod a fentebb említett szabályokat, akkor jó alapod lesz az induláshoz. Ha nehezen találsz ki új dolgokat, akkor pedig azt tanácsolom, hogy egy kicsit átalakítva használd fel honlapodon található szövegeket.

 

 

 

 

 

 

Az Adsvalley Blog

Google hirdetés tippek – Legyen ütős a kereső kampányod

ELOLVASOM

SEO szövegírás útmutató 2021 – Így írj hatékony tartalmat

ELOLVASOM