A Google Cégprofil létrehozása a fogászati rendelőd számára megkerülhetetlen. Nézzük meg, hogy melyek azok a tartalmi elemek, amelyek a jobb helyezés eléréséhez szükségesek!
Korábban már írtam arról, hogy hogyan növelheted az eredményességedet a Google Cégprofil fiókoddal.
Ebben a cikkben pedig megmutatom neked, hogy melyek azok a tartalmi elemek, amelyek kitöltésével hatékonyan optimalizálhatod a fiókodat:
1. Figyelj a fogászatod nevére
2. Töltsd ki az összes információt
3. Add meg a kategóriát és a szolgáltatásaidat
5. Használd a kérdések és válaszok részt
De mielőtt részletesebben kitérnék ezekre a tartalmi blokkokra, nézzük meg, hogy a lokális SEO miért is fontos a fogászati rendelőd esetében.
Nem is olyan régen a Google még a keresés közelsége alapján javasolta a helyi vállalkozásokat.
Az utóbbi években azonban ez a faktor még két újabbal is kiegészült: a relevanciával és az ismertséggel. Mindez azt jelenti, hogy a vállalkozásoknak nagyobb mozgástere lett, hogy a helyi megjelenési rangsorban előrébb kerüljenek.
Ebben pedig az egyik legfontosabb eszköz a Google Cégprofil, ahol hiteles információkat adhatsz meg a fogászati rendelődről, úgymint a nyitvatartási időd, címed és az email elérhetőséged.
Rendszeres tartalmi frissítésekkel, posztok és ajánlatok írásával pedig aktívan tarthatod a fiókodat.
Az ismertség növelése már komplexebb stratégiát igényel. Az egyik legjobb módszer erre, hogy tudatosan bővíted az értékeléseidet a profilodban.
Mellesleg, ha megnézed a fontosabb kulcsszavakat, akkor a térképes megjelenés első három helyére rendszerint 20 értékelésnél többel rendelkező fogászatok kerülnek.
Persze a jó Google Cégprofil azt is jelenti, hogy kevesebb átkattintás lesz a weboldaladra. A szükséges információkat ugyanis a páciensek pillanatok alatt megszerezhetik, és akár hívást is kezdeményezhetnek.
De nézzük is meg, hogyan optimalizálhatod a fiókodat, hogy előrébb kerülj a térképes megjelenésben.
A Google Cégprofil fiókban fontos rangsorolási faktor a céged neve.
Pontosabban, hogy a nevedben szerepeljen az a kulcsszó, amelyre keresést vársz. Például nem mindegy, hogy a cégprofilodban a vállalkozásod X-Dent Kft vagy X-Dent Fogászat Budapestként szerepel.
A fogászat Budapest ugyanis egy kulcsszó, amire sokkal több keresés lesz, mint a rendelőd nevére. Így már nem nehéz eldönteni, hogyan válaszd ki a praxisod nevét.
Most jogosan mondhatnád, hogy akkor tele rakod kulcsszavakkal a fogászatod nevét, és így mindenre meg fogsz jelenni.
A dolog azért ennél trükkösebb. A Google szabályzata szerint csak azok a szavak szerepelhetnek a vállalkozásod nevében, amelyek a honlapodon és a vállalkozásod nevében is megtalálhatók.
Ha halmozod a kulcsszavakat, akkor a Google enyhébb esetben eltávolíthatja azokat a profilod nevéből. Legrosszabb esetben pedig letilthatja a fiókodat.
Érdemes tehát az aranyszabályt betartani: kettő, de maximum három kulcsszónál ne használj többet a rendelőd nevében. Ezeket rendszerint mindenfajta büntetés nélkül engedni szokta a Google.
Az információk megadásával hitelessé teheted a rendelődet a Google számára.
A lényeg, hogy lehetőleg tölts ki mindent, amit csak lehetséges. A címedet, az elérhetőségeidet, a nyitvatartási idődet és a leírást a fogászati rendelődről.
Ezeket az információkat tartsd mindig frissen, hogy aktuálisak legyenek.
Az információk blokkban az egyik kifejezetten fontos rangsorolási tényező, ahogy a torontói székhelyű SterlingSky lokális SEO-ban élen járó ügynökség tesztjéből kiderül: a weboldalad címe.
Ha csak egy helyen működik a fogászatod, akkor teljesen elegendő, ha a főoldalad címét rendeled a profilodhoz.
De ha több címen is található rendelőd, akkor ezeknek érdemes külön Google Cégprofilt regisztrálni.
Ebben az esetben a fogászati weboldaladon hozz létre külön aloldalakat a különböző címekre, és ezeket használd a profilokban.
A kategória kiválasztása fontos rangsorolási tényező. A vállalkozásod kategóriája jelen esetben: a fogászat. Ezt mindenféleképpen add meg a fiókodban!
A szolgáltatások rész első ránézésre egy igazi aranybányának tűnhet, mert rengeteg kulcsszót lehet elhelyezni a szolgáltatások alatt található leírásokban.
Ez azonban csak látszólagos, mert ez a rész nincs hatással a Google Cégprofil fiókod rangsorolására, valamint csak mobil nézetben jelenik meg.
Ennek ellenére használd ki ezt a funkciót is, de sok időt ne szánj rá.
A fiókodban adj meg elegendő képet. Amit érdemes feltöltened: logó, legalább három darab beltéri fotó a rendelődről, az utcaképről, illetve legyen a kollégá(i)dról vagy rólad is egy-egy fénykép.
A logó mindig a rendelő neve mellett jelenik meg a Google Cégprofilodban, ezért ennek a megléte esszenciális fontosságú.
A rendelőd belső teréről is érdemes képeket megadnod, hiszen a legtöbb páciensnek ez fontos információ.
Az utcai környezetről úgy készíthetsz a legegyszerűbben képeket, ha beírod a keresőbe a rendelőd címét és a térképen belemész az utcakép nézetbe.
Itt egyszerűen csak vágj ki három darab képet a rendelődről.
A rólad és a kollégá(i)dról készült fotók azért fontosak, mert ezeknek a megléte személyessé teszi a rendelődet. Nem utolsó sorban a profil képed alapján könnyebben beazonosítanak a páciensek.
A kérdések és válaszok rész ugyancsak nincs hatással a rangsorolásra.
Azonban érdemes használnod és feltöltened információval. Ez a rész úgy működik, mint a weblapodon elhelyezett gyakori kérdések blokk.
Bizalmat építhetsz vele.
Ezen felül ide beírhatsz olyan kérdéseket, amelyek gyakran hangzanak el a praxisodban. Így rengeteg időt spórolhatsz meg, mert ezekre a kérdésekre adott válaszokat nem szükséges újra és újra elismételned.
Ha időközben lennének újabb, gyakran ismételt kérdések, akkor bármikor bővítheted ezt a listát.
Ezt a funkciót a Google Cégprofilodnál a keresőben érheted el, ahova egyszerűen csak beírod a kérdést és megadod rá a választ. Ezek után már bárki láthatja a profilodon.
A posztoknak és az ajánlatoknak sincsen rangsorolási faktora, azonban ezek plusz megjelenési felületet adnak a rendelőd számára.
A posztjaid ugyanis közvetlenül láthatóak a profilod megjelenésekor.
Aktuális ajánlatokat és kedvezményeket adhatsz meg ezen a felületen, illetve tájékoztathatod a pácienseidet a legfrissebb újdonságokról.
Szóval mindez a szolgáltatásaid népszerűsítésében fontos.
Azt sem szabad elfelejteni, hogy a rendszeres posztolással folyamatosan életben és frissen tarthatod a profilodat.
Ami egy jó pont a Google számára.
Elérkeztünk az utolsó fontos rangsorolási faktorhoz: az értékelésekhez.
Arról talán felesleges is írnom, hogy az egyik legfontosabb bizalomépítő elem az értékelés. Hiszen a pozitív értékelések kedvezően befolyásolják a döntési folyamatot.
A Google Cégprofil fiókkal jelentősen növelheted a pácienseid számát és egyben a bizalmat is a rendelőd felé, ha sikerül minél magasabb átlag értékelést elérned.
Ha esetleg lennének negatív értékeléseid, akkor sem szabad elkeseredned, mert ezek megválaszolásával is pozitív hatást érhetsz el.
Az értékelések számát fontos növelned, ha szeretnél bekerülni az első három térképes megjelenés közé.
Mindezt úgy teheted meg a legegyszerűbben, hogy elküldöd az értékelő formot a kezelések után a pácienseidnek.
Ha mindezt egy köszönő levélben teszed, akkor nemcsak értékeléseket szerezhetsz, hanem azt is jelzed a pácienseid felé, hogy törődsz velük.
A Google Cégprofil fiók a helyi fogászati vállalkozások számára kihagyhatatlan eszköz. Tudatos használatával a fogászati rendelőd felkerülhet a térképes megjelenések első három helyére.
A vállalkozásod rangsorolásában a következő tényezők vesznek részt: a név plusz a kulcsszavak, az adataid, a weboldalad címe és az értékelések.
Azonban érdemes minden olyan részt is kitöltened, amelyek plusz információt adnak a leendő pácienseidnek, ilyen a kérdések és válaszok, a szolgáltatások és a vállalkozásról szóló részek.
Próbáld meg rendszeresen frissíteni is a Google Cégprofilodat az ajánlataiddal.