Kulcsszókutatás és a megfelelő kulcsszavak megtalálása egy hatalmas adathalmazból.

Biztosan tudod, hogy a megfelelően kiválasztott kulcsszavaknak a fogászati SEO-ban és a Google hirdetéseknél is fontos szerepük van. A bejegyzésben a kulcsszókutatásban nyújtok segítséget.

A megfelelő kulcsszavak megtalálása esszenciális fontosságú ahhoz, hogy jó pozíciókat érhess el a Google keresési találatai között.

A fogászati szektorban pedig eleve nagy a verseny, sokan szeretnének jó helyezést elérni ugyanazokra a kulcsszavakra, ezért a megfelelő kifejezések megtalálása nagyon fontos.

 

De milyen is egy jó kulcsszó?

 

Egyrészt releváns, azaz lefedi azt a terület, amibe a tevékenységed tartozik.

Tehát egy fogászati rendelő esetén a fogászati eszközök kulcsszó nem lesz számodra releváns, mert erre többnyire a fogászati területen dolgozó szakemberek keresnek.

De például a mikroszkópos gyökérkezelés már lehet egy jó opció.

Fontos, hogy az adott kifejezés rendelkezzen megfelelő keresési volumennel.

Ez azt jelenti, hogy a kulcsszókutatásodból meg kell tudnod, hogy havi szinten mennyi keresés érkezik az adott kulcsszóra.

Ha ez a szám nagyon alacsony, például havi 10 db, vagy esetleg semmi, akkor érdemes megfontolnod, hogy mennyi erőforrást szánsz erre a kulcsszóra.

Végül, de nem utolsó sorban legyen rá alacsony a verseny, azaz minél kevesebben optimalizálják a weboldalukat az adott kulcsszóra.

Persze a fogászati szektorban nem egyszerű ilyen kifejezéseket találni, de érdemes ezek alapján is jobban megvizsgálni a kulcsszó keresés eredményét.

A kulcsszókutatás eredményének az értékelésénél a fentebbi három faktort mindig tartsd a szemed előtt.

Egy ideális kulcsszó ugyanis lefedi a szolgáltatási területedet, viszonylag sok havi keresés érkezik rá, és alacsony a verseny.

 

Hogyan használhatod fel a kulcsszókutatás eredményét?

 

A kulcsszókutatás segít, hogy a fogászatod online marketingje hatékonyabb legyen.

Különösen fontos szerepet játszik a honlapod tartalmának a kialakításában.

A jó pozíció eléréséhez a keresőben nélkülözhetetlen, hogy a weboldalad tartalma kulcsszavakra legyen optimalizálva.

Mindez azt jelenti, hogy a honlapod szövegében szerepelnie kell azoknak a kifejezéseknek, amelyekre szeretnél megjelenni.

De ugyanilyen fontos, hogy az URL struktúrádat is ennek megfelelően építsd fel.

Tudom, hogy blogbejegyzést írni elég macerás dolog, de hidd el, megéri.

A blogbejegyzésekkel ugyanis hatékonyan növelheted azoknak a kulcsszavaknak a számát, amelyekre megjelensz a keresőben.

Ehhez azonban fontos tudni, hogy mekkora a verseny és mennyi keresés történik az adott kifejezésre átlagosan.

Így láthatod, hogy mekkora munkába kerül a keresési találatok között az első oldalra kerülni.

Utoljára hagytam, de nagyon fontos a Google Ads hirdetés is.

A keresési hirdetéseknél ugyanis a kulcsszavakra épülnek fel a kampányok.

Így, ha nem tudod, hogy mi a trend és milyen kulcsszavakra érkezik a legtöbb keresés, akkor a kampányaid sem fognak hatékonyan működni.

 

Mire figyelj a kulcssszókutatás során?

 

A kifejezések keresésekor ne csak az általános kifejezésekre koncentrálj, hanem a long tail kifejezésekre is.

Ez azt jelenti, hogy például a fogászat keresési szó helyett a fogászat Budapest vagy fájdalommentes fogászat Budapest kifejezések sokkal jobbak.

Ezek ugyanis leszűkítik a keresési mennyiséget és jobban célozhatsz a szolgáltatásodra.

Elég, ha megnézed, hogy a long tail kifejezésekre sokkal kisebb a keresési mennyiség, mint az általános kulcsszavakra.

Fogaszati kulcsszavak keresési mennyisége.

Azt sem érdemes elfelejtened, hogy a szemantikus kulcsszavak fontosabbak, mint a pontos egyezésűek.

Azaz a keresőmotorok a pontosabb találat érdekében egy oldalon a pontos kulcsszavak mellett azoknak a szinonimáit és a kapcsolódó kifejezéseket is megnézik.

Mindez azt jelenti, hogy az oldalad optimalizálásában nyugodtan használd fel az összetartozó szavakat és kifejezéseket is.

Például egy implantátum aloldal esetén használhatod a fogimplantátum, All-on-4 vagy fogpótlás hármast is, így hitelesebbé válik a fogászati honlapod.

 

A leggyakrabban használt kulcsszó kereső eszközök

 

Az itt összegyűjtött eszközökkel nem a teljességre törekszem. Csak megmutatok olyan kulcsszó kereső eszközöket és módszereket, amelyekkel érdemes belevágnod a kulcsszókutatásba.

 

1. Saját tapasztalat

2. Google kereső és automatikus kiegészítő

3. Google Ads Kulcsszótervező

4. Google Search Console

5. Keywordtool.io

6. Ubersuggest

7. SEMrush

8. Keyword.io

9. Google Trend

 

 

1. Saját tapasztalat

 

Mindenki rendelkezik tapasztalattal a kulcsszavak terén. A Google keresőt ugyanis napi szinten használjuk.

Tehát te is összeírhatsz olyan kifejezéseket, amelyek először az eszedbe jutnak egy fogászattal kapcsolatban.

De ugyanilyen hatékony tud lenni, ha a környezetedben lévő barátoktól, családtagoktól megkérdezed, hogy ők mire keresnének rá, ha meg szeretnék találni a fogászatodat.

Ezzel rengeteg újabb kulcsszót szerezhetsz.

 

2. Google keresés és az automatikus kiegészítő

 

A kulcsszóötleteidet érdemes beírnod a Google keresőbe is. Ezzel ugyanis leellenőrizheted a kifejezéseket, és láthatod az adott kulcsszavakra megjelenő találatokat is.

Így megnézheted a versenytársaid oldalát, ahol megint csak rengeteg újabb kifejezést szerezhetsz.

Ezek mellett az automatikus kiegészítés is nagyon jó kis eszköz.

Biztosan te is tapasztaltad már, hogy amikor beírtál egy kifejezést a keresőbe, akkor a Google automatikusan elkezdte kiegészíteni. Ezek a javaslatok olyan kifejezések, amelyekre gyakran keresnek a felhasználók.

Google automatikusan kiegészíti a kulcsszavakat olyan kifejezésekkel, amelyekre nagy a keresési volumen.

De a találati oldal alján is listázza a Google a gyakori keresési kifejezéseket. Mondanom sem kell, hogy ezzel a módszerrel rengeteg releváns kulcsszót gyűjthetsz.

 

3. Google Ads Kulcsszótervező

 

A Kulcsszótervező használatához rendelkezned kell Google Ads hirdetési fiókkal. Ha a későbbiekben szeretnél keresési hirdetéseket, akkor erre a felületre muszáj regisztrálnod.

Google kulcsszótervező keresési eredmények.

Ez az eszköz azért kifejezetten jó, mert a keresési kulcsszavak mellett adatokat kaphatsz arról, hogy mennyi keresés történik havi szinten az adott kifejezésre.

De azt is megtudhatod, hogy mekkora a verseny, illetve egy éves lebontásban mikor érkezett a legtöbb keresés a kulcsszóra.

Ezek mellett javaslatokat is kapsz a keresésed bővítésére, vagy szűkítheted a találataidat, például kerület, városok és márkanevek szerint.

 

4. Google Search Console

 

A Google Search Console egy rendkívül hatékony eszköz, amelyet nagyon szeretek használni. Rengeteg olyan kulcsszóötletet ad, amelyre megjelenik egy adott oldal, de nem is gondoltam rá.

Search Console kulcsszavak a kulcsszókutatáshoz.

Ha rendelkezel weboldallal, de még nem használod ezt az eszközt, akkor mindenképpen érdemes bekötnöd.

Idővel rengeteg adatot gyűjthetsz arról, hogy milyen keresési kifejezésekre jelenik meg az oldalad, mennyi kattintás érkezik ezekből, és milyen az átlagos pozíciód.

A teljesítmény menüpont alatt nézheted meg azokat a kulcsszavakat, amelyekre megjelensz. A pozíció és a megjelenések száma pedig megmutatja, hogy milyen kifejezésekkel lenne érdemes foglalkoznod.

 

5. Keywordtool.io

 

A Keyword Tool eszközt újfent nagyon kedvelem, ugyanis rengeteg komplexebb kifejezést lehet vele találni.

Kulcsszókereső eszköz.

Ez azt jelenti, hogy a keresési kifejezésedhez hozzákapcsol további egy vagy több szót is, így konkrétabb kulcsszavakat kaphatsz.

A legegyszerűbb használati módja, ha a keresési kifejezéseket letöltöd és rendszerezed azokat egy Excel táblázatban.

Az adatokat és a trendeket csak a fizetős verzióban láthatod, de ezek nélkül is nagyon jól használható ez az eszköz.

A fontosabb kulcsszavak trendjeit pedig egyszerűen lekérdezheted a Google Ads-ban található Kulcsszótervezőben.

 

6. Ubersuggest

 

Az Ubersuggest kulcsszó keresőben hasonló kifejezéseket fogsz találni, mint a Keyword Tool-ban, de rengeteg egyéb eszközt is kapsz.

Ubersuggest kulcsszótervező.

Láthatod a versenytársaidat, és még a szinonimákra is mutat javaslatokat.

Az eszköz hátránya, hogy regisztrációhoz kötött a használata.

Az ingyenes verzióban napi három keresést futtathatsz le. Bizonyos kulcsszó mennyiség után pedig nem láthatóak a kulcsszavakhoz tartozó adatok.

 

7. SEMrush

 

A SEMRush egy komplex SEO eszköz, amely nemcsak kulcsszókutatásra használható. Rengeteg más hasznos SEO eszközt is kínál, amit sok SEO szakember előszeretettel használ.

Semrush kulcsszókutató eszköz.

Az ingyenes verziója limitált, ahogy az Ubersuggest is, de 7 napos próbaverzióval ez feloldható.

Ha csak a kulcsszókutatáshoz szeretnéd használni, akkor a próbaverzióra már csak emiatt is megéri regisztrálni.

Ez az idő ugyanis bőven elegendő, hogy letöltsd a szükséges kulcsszavakat és a hozzájuk tartozó adatokat.

A trendek mellett ez az eszköz megmutatja a kulcsszó nehézségi fiókját is, vagyis minél nagyobb ez egyes kifejezések mellett kapott százalék, annál nehezebb az adott kulcsszóra optimalizálni az oldaladat.

 

8. Keyword.io

 

A Keyword.io a long tail kifejezések megtalálásában lehet megfelelő társ a kutatásban. A rendszer ezeket a Google kiegészítő javaslatai alapján állítja össze.

Keyword.io online kulcsszókutató.

A beírt kifejezéshez tehát hozzáfűzi azokat a hosszabb kulcsszavakat, amelyekre történik megjelenés.

Hasonló eredményeket kaphatsz, mint a Keyword Tool esetében, azonban itt kijelölheted azokat a kulcsszavakat, amelyeket szeretnél elmenteni, vagy érdekesek lehetnek a számodra.

Ezzel a megoldással pedig már a keresés közben rendszerezheted a kulcsszavaidat.

 

 

A Google Trends önmagában nem alkalmas kulcsszó keresésre, de nagyon jól lehet használni a kulcsszókutatásban.

Az eszköz segítségével megnézheted a keresési trendeket az egyes kulcsszavakra.

Mindez azt jelenti, maradjunk a fogászat Budapest kulcsszónál, hogy havi lebontásban láthatod, hogy mennyi keresés érkezett erre a kifejezésre.

Google Trends fogászat budapest kulcsszó népszerűsége.

A trendvonal mellett ez az eszköz arról is mutat neked grafikont, hogy Magyarország melyik megyéjéből és városából érkezett a legtöbb keresés a kulcsszóra.

Ezzel az eszközzel nagyon jól megtervezheted a Google Ads kampányaidat, hiszen előre megtudhatod, hogy milyen időszakokban van a legnagyobb kereslet bizonyos fogászati szolgáltatásokra.

Szóval a szezonalitás alapján választhatod meg a hirdetési keretedet.

Mindezek mellett a rendszer megmutatja a keresési kifejezéshez tartozó egyéb kulcsszavakat.

Százalékos adatokat találhatsz arra vonatkozólag is, hogy a keresési kifejezéshez képest hány százalékkal népszerűbbek a felajánlott kifejezések.

 

Konklúzió

 

A kulcsszókutatás egy összetett folyamat, amelyhez sok kulcsszó kereső eszközt választhatsz.

Ezek közül vannak fizetős verziók, amelyek csak néhány lekérdezésig alkalmazhatóak díjmentesen, de sok jó ingyenes eszköz közül is válogathatsz.

Fontos azonban, hogy minél több kulcsszó kereső eszközt használj a kulcsszókutatáshoz, mert mindegyik adhat újabb inspirációt.

Egyik eszköz sem tökéletes, azaz mindegyik adatbázisban található olyan keresési kifejezés, amelyik a másikból hiányozhat.

Ha több eszközt használsz a kutatás során, akkor könnyen szerezhetsz olyan kulcsszavakat, amelyekkel versenyelőnybe kerülhetsz, vagy amire könnyen optimalizálhatod az oldaladat.

Tehát itt a több most jobb, szóval ne állj meg egy kulcsszó kereső eszköznél.

A kulcsszókutatás egy összetett folyamat, amelyhez sok kulcsszó kereső eszközt választhatsz. A bejegyzésben mutatok pár hatékony eszközt és taktikát.

Az Adsvalley Blog

Google hirdetések nagyváros és forgatag.

Google hirdetés tippek 2024 – Legyen ütős a kereső kampányod

ELOLVASOM
SEO szövegíráshoz könyvek.

SEO szövegírás útmutató 2024 – Így írj hatékony tartalmat

ELOLVASOM