Milyen Google Ads közönséglistákat gyűjthetsz?

 

A közönséglista egy kiváló eszköz a kezedben, aminek a beállítását nem érdemes elfelejtened. A Google Ads rendszerében költésed után nemcsak eredményeket, hanem adatokat is kapsz, ezeket felhasználva pedig finomíthatod a kampányaidat és a célzási módszeredet. Szóval a pénzed neked dolgozik.

 

De mi is a közönséglista? Ezeken a listákon az oldalad azon látogatóit gyűjtheted össze, akik valamilyen feltételnek megfeleltek: jártak a webhelyeden vagy létre hajtottak ott valamilyen műveletet (pl.: vásárlás, megnéztek egy videót, kosárba rakták a terméket, stb).

 

Kétféle módon gyűjthetsz közönséglistákat. Egyrészt a Google Ads fiókodban a Közönségkezelőben, másrészt behúzhatsz listákat az Analytics fiókodból is. Az Analyticsben szegmentáltabb listákat állíthatsz össze, de most maradjunk csak a Google Ads fióknál.

 

Ahhoz, hogy közönséglistákat gyűjthess, el kell helyezned az oldaladon a globális webhelycímkét. Ezt is a Közönségkezelőben találod, a pontos telepítési instrukciókkal együtt.

 

A listáknak megadhatsz különböző időintervallumot, vagyis 1 és 540 nap nagyságúak lehetnek. Kezdésként célszerű 30, 60 és 90 napos idősávokat választanod, de ez lehet kisebb is, ha az oldaladon nagy forgalmat bonyolítasz le.

 

Milyen kategóriái vannak a közönséglistáknak?

 

  1. Webhelylátogatók

 

Ebben a kategóriában olyan listákat hozhatsz létre, amelyek követik a látogatók útvonalát a webhelyeden. Szóval összegyűjtheted egy specifikus aloldal látogatóit is. Ruházati webshopnál például azokat a látogatókat, akik a férfiruhákat nézték meg.

 

De a vásárlási folyamatban elakadt felhasználókra is létrehozhatsz egy listát (például: kosárba rakták a terméket, regisztráltak az oldaladon, stb).

 

  1. Youtube-felhasználók

 

Ha vállalkozásod rendelkezik Youtube csatornával, és használod is, akkor ne felejtsd el összekötni a Google Ads fiókoddal (ezt a Beállítások és a Fiókok összekapcsolása résznél teheted meg).

 

Ezen a lista típuson a Youtube videóidat megtekintő és/vagy velük interakcióba lépő felhasználókat gyűjtheted.

 

  1. Alkalmazás felhasználói

 

Azok a felhasználók kerülnek erre, akiknek a készülékén telepítve lett az alkalmazásod. Értelemszerűen ezt csak abban az esetben tudod használni, ha rendelkezel saját applikációval.

 

  1. Ügyféllista

 

Az ügyféllistákkal lehetőséged nyílik, hogy az ügyfeleid által megosztott kapcsolati adatokat (e-mail címeket) feltöltsd a rendszerbe. Persze mindezt titkosított formában. Ne lepődj meg, ha kisebb lesz a közönséged mérete, mint a listádé, mert nem minden címet fog a rendszer felismerni.

 

  1. Egyéni lista

 

Olyan lista, amelyet két vagy több meglévő listából állíthatsz össze. Lényegében egyesíthetsz meglévő listákat.

 

  1. Hasonló közönségek

 

A hasonló közönséget a sima remarketing listáidból hozza létre automatikusan a rendszer. Ha például az implantátum oldalt megtekintő felhasználókból készül egy hasonló közönség, akkor erre az eredeti listához hasonló érdeklődési területtel rendelkező felhasználók kerülnek. Tehát a rendszer keres olyan felhasználókat, akik számára releváns lehet a céged.

 

Általában erre a listára több felhasználó kerül, mint ami az eredeti listádon szerepel. A tapasztalat azonban azt mutatja, hogy ezek a listák kevésbé működnek jól.

 

Mire használhatod fel a listáidat?

 

A közönséglistákat alkalmazhatod minden kampánytípusnál: Keresési, Dispaly, Youtube, GSP és Shopping.

 

Minden kampánytípusnál hozzásegítenek az eredmények és a hatékonyság növeléséhez. A közönséglistákra célzott kampányok általánosságban alacsonyabb összegért hoznak egy kattintást és konverziót, hiszen az értékesítési modellben, ezek a felhasználók már közelebb vannak a célteljesüléshez.

 

Mielőtt visszacéloznád a közönséglistákon szereplő ügyfeleket, gondold át, hogy milyen szinten találkozott a szolgáltatásoddal Nem mindegy ugyanis, hogy az üzenetet valamelyik konkrét oldallátogatókra, vagy egy hasonló közönségre fogalmazod meg.

 

Konklúzió

 

Használd a Google Ads közönséglistákat a fiókodban, hiszen ezzel csökkentheted a költségedet és növelheted a célteljesüléseid számát. Jól felépített remarketing listákkal pedig különböző üzeneteket is megfogalmazhatsz a látogatóidnak, hogy minél közelebb tereld őket a célteljesüléshez.

Az Adsvalley Blog

Google hirdetés tippek – Legyen ütős a kereső kampányod

ELOLVASOM

SEO szövegírás útmutató 2021 – Így írj hatékony tartalmat

ELOLVASOM